اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کشف ۳۹ شیء عتیقه 1000 ساله در گنبدکاووس
فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به انجام یک عملیات پلیسی در این شهرستان، گفت: 39 قطعه شیء عتیقه در این شهرستان کشف شد.

محمود علیفر امروز در گفت و گو با خبرنگار  کاسپین خبر  در  گنبد کاووس با اشاره به اینکه با توجه به قدمت و تاریخی بودن شهرستان گنبدکاووس وجود اشیاء عتیقه در این شهرستان طبیعتا بیش از سایر نقاط است، اظهار کرد:طبق قوانین موضوعه کشور حفاری و یا کشف هر گونه اشیاء تاریخی و عتیقه بر عهده مراجع ذیربط از جمله  میراث فرهنگی  است.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی گنبدکاووس پس از دریافت اطلاعاتی در حوزه وجود برخی اشیاء عتیقه در برخی از نقاط و منازل افراد در سطح شهرستان یک سری اقدامات اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دادند، افزود:پس از تحقیقات تخصصی و اقدامات پلیسی این عزیزان در نهایت محل نگهداری اشیاء عتیقه در یک منزل مسکونی شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه پس از هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز بازرسی از محل همکاران ما وارد منزل مذکور شده و اشیا عتیقه را کشف کردند، خاطرنشان کرد:در این عملیات پلیسی 39 قطعه شی عتیقه از جمله سکه، ظرف و کوزه سفالی کشف شده است.

علیفر با اشاره به اینکه کارشناسان تاریخی و باستان‌شناسی قدمت این عتیقه جات را بالغ بر یک هزار سال می‌دانند، ادامه داد:یک نفر متهم در این عملیات پلیسی توسط همکارانم در پلیس آگاهی دستگیر و برای انجام سیر مراحل پرونده تحویل مراجع قضایی شده است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8415



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96