اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده انتظامی گلستان خبرداد

۲۹ فقره قتل طی ۶ ماهه نخست در گلستان/ چاقوکشی ۳۳ درصد رشد داشت
فرمانده انتظامی گلستان با بیان این که در ۶ ماهه نخست سال ۲۹ فقر را شاهد بودیم، گفت: در این مدت چاقوکشی ۳۳ درصد رشد داشت.

به گزارش  کاسپین خبر ، سردار روح الامین قاسمی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد:شعار امسال هفته  نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، امین مردم»است و برنامه های خاص فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره در این مدت برگزار می شود.

وی افزود:امنیت از نعمات بی بدیل جامعه ما است که در آموزه های دینی به آن توجه شده و ما در زمینه امنیت مردم با کسی تعارف نداریم.

قاسمی گفت:پلیسی هوشمند است که نگاه جامعه محور و مردم محور داشته و اقدامات پیش دستانه و پیشگیری را در اولویت برنامه های خود قرار دهد

وی با بیان این که افزایش ۱۱۲ درصدی  سرقت  را در ۶ ماهه امسال داشتیم، ادامه داد:با تلاش کارگاهان آگاهی گلستان توانستیم ۵۳ درصد سرقت های به وقوع پیوسته را کشف کنیم.

قاسمی گفت: ۲۶ درصد سرقت ها بزرگ و مهم بوده و ۵۵ درصد آن ها کشف شده است.

وی اضافه کرد:در مقایسه کشف به کشف ۸۳ درصد افزایش کشف سرقت منزل، افزایش ۳۱ درصدی کشف سرقت مغازه، افزایش ۵۶ درصدی کشف سرقت اماکن، افزایش ۱۴ درصدی کشف سرقت خودرو، افزایش ۱۳ درصدی کشف داخل خودرو، افزایش ۶۳ درصدی کشف احشام و در سایر سرقت ها هم افزایش ۵۶ درصدی کشف را شاهد هستیم.

قاسمی در خصوص جرائم خشن طی ۶ ماهه نخست سال گفت:۳۳ درصد افزایش چاقوکشی را شاهد هستیم و تعداد دستگیری های این جرم در مقایسه با سال قبل ۲۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: نزاع  دسته جمعی هم ۴۰ درصد افزایش و دستگیری هم ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

یک فقره تسهیلات بانیک غیرمجاز

قاسمی تصریح کرد:۲۹ فقره  قتل  در این مدت به وقوع پیوسته که معادل ۱۰۳ درصد از قتل های استان کشف شده است.

وی بیان کرد:هزار و ۴۶۱ پرونده  قاچاق  در ۶ ماهه تشکیل شده و هزار و ۳۰۴ متهم هم در این راستا دستگیر و ۳۱۳ دستگاه خودرو هم توقیف شده است.

فرمانده انتظامی گلستان اظهارکرد:در این مدت هفت طرح عملیاتی داشتیم که در مجموع معادل ۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد.

قاسمی گفت:۱۸ فقره زمین خواری معادل ۲۸۰ هزار مترمربع در سطح استان به مبلغ ۶ میلیارد تومان خلع ید و ۱۸ متهم دستگیر شد.

وی افزود:یک فقره تسهیلات بانکی غیرمجاز به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان داشتیم که سه نفر در این راستا دستگیر شدند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8423



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96