اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۵۰ اتوبوس زائران گلستانی اربعین را راهی مرز مهران کرد
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که تاکنون ۱۵۰ اتوبوس از پایانه های مسافربری استان برای انتقال زائران در عراق و راهپیمایی اربعین، راهی مرز مهران در استان ایلام شد.

ایوب میرشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با ماسپین خبر اظهار داشت:گلستان ۲۳۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد و عملیات جابجایی زائران گلستان تا پایان راهپیمایی بزرگ  اربعین  ادامه خواهد داشت.

به گفته وی سال قبل ۵ هزار گلستانی از ظرفیت اتوبوس برای اعزام به مرز مهران و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین استفاده کرده بودند.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری  و حمل و نقل جاده ای گلستان، استقرار سه گروه راهداری با ۲۷ نفر در مهران و همدان برای مدیریت ناوگان مسافری و راهنمایی زائران از ۲۳ تا ۲۹ مهر و ایجاد کشیک ۲۴ ساعته در پایانه‌های مسافربری گرگان و گنبدکاووس را از دیگر خدمات این اداره کل در ایام اربعین حسینی اعلام کرد.

فاصله گرگان با مرز مهران در استان ایلام حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

مدیر  حج و زیارت  گلستان نیز با اشاره به ضرورت ثبت نام در سامانه"سماح" و دریافت کارت شناسایی توسط علاقه‌مندان حضور در مراسم اربعین گفت:تاکنون ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این استان برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند.

سیدعلی میرقاسم پور در گفت و گو با خبرنگار  کاسپین خبر  فرصت ثبت نام در سامانه سماح را تا ۲۱ مهر اعلام و به زائران علاقمند حضور در این پیاده روی توصیه کرد زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گفته وی سال گذشته حدود ۲۱ هزار گلستانی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

گلستان ۴۶ دفتر زیارتی ثابت و یک دفتر زیارتی موقت دارد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8456



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96