اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس هیات اتومبیل رانی گرگان:

افتتاح پیست آفرود در گرگان/تور سافاری بدون مجوز خلاف است
رییس هیات موتور سواری و اتومبیل رانی گرگان گفت: پیست مهارتی و سرعتی آفرود در مجموعه ورزشی کریم آباد گرگان افتتاح شد.

مرتضی عباسی در گفتگو با  کاسپین خبر  درباره احداث  پیست  آفرود شهرستان  گرگان ، اظهار کرد:پیست آفرود در مجموعه ورزشی کریم آباد گرگان، در وسعتی حدود سه هکتار زمین و طول دو هزار و ۷۰۰ متر که پیست مهارتی و سرعتی بوده و قابلیت اجرای مسابقات کشوری هم دارد افتتاح شد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی گرگان با بیان این که رشته آفرود دارای دو شاخه دو دیفرانسیل و سافاری است، افزود:شاخه آفرود که ورزش میدانی و قهرمانی است، فقط در پیست ها انجام می شود.

وی ادامه داد:شاخه دیگر که جدیدا در چند سال اخیر ایجاد شده، به نام تورینگ و سافاری یا به عبارتی طبیعت گردی است؛ این رشته یک ورزش همگانی و تحت پوشش هیات موتورسواری و اتومبیل رانی در استان مدیریت می شود.

وی در خصوص صدور مجوز برای رشته سافاری گفت:علاقمندان با اخذ مجوز از شورای تامین، پلیس انتظامی و راهور و محیط زیست اقدام به برگزار تورینگ و یا سافاری می کنند.

عباسی ادامه داد:هنگامی که این بخش زیر مجموعه هیات باشد و با صدور مجوز برگزار شود از مسیر هایی عبور می کنند که کمترین صدمه را به طبیعت و محیط زیست می زند زیرا از مسیرهای تعریف شده که رد چرخ ها در آن وجود دارد عبور می کنند و فقط در مناطقی که به همین منظور در نظر گرفته شده کمپ می زنند.

رییس هییت موتور سواری و اتومبیل رانی گرگان به لزوم داشتن مجوز در رشته سفاری اشاره کرد و گفت:در زمینه سافاری هیچکس بدون مجوز حق ورود به منابع طبیعی را ندارد و این یک قانون در منابع طبیعی است.

وی تصریح کرد:طبق آیین نامه فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی، برای جلوگیری از مشکلات و آسیب هایی که ممکن است به طبیعت وارد شود برگزاری هرنوع فعالیت در شاخه های موتورسواری و اتومبیل رانی در خارج از پیست فقط با اخذ مجوز انجام می شود و افرادی که شرکت می کنند حتما باید عضو هیات باشند و هویت آن ها و وسیله نقلیه آن ها محرز شده باشد.

عباسی در خصوص توسعه پیست های موتورسواری و اتومبیل رانی گرگان گفت:این رشته ورزشی بدون زیرساخت اصلا قابلیت اجرایی ندارد و باید مکانی به آن اختصاص یابد.

وی گفت:در چند سال گذشته به علت نبود زیرساخت ناچار بودیم به صورت موردی و موقت مکان هایی را برای مسابقات، همایش ها و تجمع در نظر بگیریم اما در حال حاضر سه پیست فعال آسفالت، موتورکراس و پیست آفرود را در شهر گرگان داریم و درحال پیگیری برای ایجاد پیست بزرگی هستیم که رشته های آسفالت درحال به فعالیت بپردازند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8501



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96