اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با حضور معاون حقوق عامه دادستان مرکز گلستان؛

دستور بازداشت مالکان ۳ معدن شن و ماسه غیرمجاز در گلستان صادر شد
دستور بازداشت مالکان سه معدن شن و ماسه غیرمجاز، با حضور معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان در روستای آهنگرمحله گرگان، صادر شد.

به گزارش  کاسپین خبر ، به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت،  معدن  و تجارت استان گلستان، به منظور مقابله با برداشت غیرمجاز از معادن شن و ماسه در اراضی کشاورزی، دستور بازداشت مالکان سه معدن شن و ماسه غیرمجاز با حضور معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان در روستای آهنگرمحله  گرگان ، صادر شد.

همچنین بر اساس دستور فوق، دستور توقیف کلیه آلات و ادوات و ماشین‌های مورد استفاده صادر شد.

گفتنی است، این حکم قضایی با حضور معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس جهادکشاورزی، رئیس امور اراضی و جانشین فرمانده انتظامی گرگان صادر شده است.

بر اساس قانون، معادن‌شن و ماسه در صورت‌اخذ مجوز فقط مجاز به برداشت تا عمق مشخصی هستند و در صورت برداشت بیش از حد، امکان اعاده زمین‌های کشاورزی به وضعیت قابل کشت وجود ندارد، از طرفی آسیب‌های زیست محیطی متعددی نیز به همراه دارد.

طبق ماده ١٩ قانون معادن، هر کس بدون اخذ پروانه، اکتشاف یا بهره برداری و یا اجازه برداشت اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهر ه برداری مواد معدنی کند، متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب شده و با او برابر قوانین و مقررات مربوط رفتار خواهد شد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8530



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96