اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست بیمه سلامت گلستان:

طرح پزشک خانواده در گلستان اجرا می شود
سرپرست بیمه سلامت گلستان گفت: طرح پزشک خانواده در گلستان اجرا می شود.

به گزارش  کاسپین خبر ، مهرداد کمانگری صبح دوشنبه در مراسم زنگ سلامت در مدرسه علوم و معارف صدرای گرگان اظهارکرد:در سال ۷۴ قانون  بیمه سلامت  مصوب شد که در ابتدای شکل گیری بیشتر بر خدمات  درمانی  تأکید داشت اما با تغییر نام به بیمه سلامت وارد پیشگیری و درمان شدیم.

وی افزود:در کشور ۴۰ میلیون و در استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۱۰ هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ۱۲۰ هزار نفر کارکنان دولت و بقیه در گروه بیمه همگانی و سایر اقشار قرار می گیرند.

کمانگری ادامه داد:از ۱۵ آبان ماه طرح بیمه اجباری در کشور اجرا می شود و کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، می توانند در این طرح شرکت کنند.

وی بیان کرد:طرح پزشک خانواده در چند استان به صورت پایلوت اجرا شده و وزارت بهداشت قصد دارد آن را تا پایان سال در برخی از شهرها از جمله تعدادی از شهرستان های  گلستان  اجرا کند.

کمانگری توضیح داد که پزشکان خانواده ابتدا مشکل بیمار را بررسی کرده و در صورت نیاز به سطوح بالاتر وی را به متخصص ارجاع می دهند.

وی گفت:تا پایان دولت تدبیر و امید این طرح در تمام کشور اجرا خواهد شد و تمام افراد پرونده سلامت خواهند داشت که سوابق آن در آن درج می شود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8549



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96