اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ساخت ۲۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده گلستان آغاز شد
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به آغاز ساخت ۲۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده استان گفت: خیران برای ساخت مدارس استان امسال ۴۰ میلیارد تومان را تعهد کرده‌اند.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، احسان گوهری‌راد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:آموزش و پرورش با همکاری نوسازی  مدارس  نقش استانداردسازی و امنیت بخشیدن به مدارس و تجهیزات آنها را برعهده دارد.

وی افزود:بعد از  سیل  درباره مدارس آسیب‌دیده و تخریبی با کمک  خیران  کارهای خوبی انجام شده و 20 مدرسه تخریبی در حال ساخت است.همچنین همه مدارس آسیب‌دیده نیز با نظارت نوسازی تعمیر شد و تجهیزات گرمایشی نیز استانداردسازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود 15 هزار و 700 کلاس درس در استان بیان داشت:از این تعداد 12 هزار کلاس درس در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیردولتی است.

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد کلاس‌های درس در استان نیازمند مقاوم‌سازی است، خاطرنشان کرد:حدود 4 هزار کلاس درس در استان فاقد استانداردهای لازم برای حضور دانش‌آموزان است و باید مقاوم‌سازی شود.

گوهری‌راد یادآور شد:سال گذشته 180 کلاس درس را با کمک خیران و نوسازی تحویل دانش آموزان دادیم.تعهد خیران برای امسال هم حدود 40 میلیارد تومان است، اما این مبلغ تکافوی نیاز استان را نمی‌کند.

وی بیان داشت:دولت به تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را برطرف کند و نیاز است از طریق خیران و سایر نهادها این نیازها جبران شود تا بتوانیم دست‌کم جلوی روند تخریب کلاس‌ها را بگیریم./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8565



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96