اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



طرح پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که طرح پایش و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با فعالیت ۱۵ گروه‌ واکنش سریع این اداره کل برای مواجهه با وقوع احتمالی این بیماری در شهرهای گلستان آغاز شد.

غلامرضا محرابی روز سه شنبه به  کاسپین خبر  اظهار داشت:با فرا رسیدن فصل سرما و ورود سامانه های پر فشار و سرد به استان، برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با این فصل به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و احتمال ابتلای طیور و پرندگان بومی به این بیماری از طریق پرندگان مهاجر، توصیه های لازم به شرکت های مرغ مادر تخمگذار و پرورش دهندگان مرغ گوشتی و صنعتی بومی و سایر ماکیان برای جدی گرفتن ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای  دام پزشکی اعلام می شود.

وی تاکید کرد:تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشده اما برای پیشگیری لازم است پرورش دهندگان طیور با تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه ای نسبت به محافظت گله های خود اقدام کنند.

محرابی گفت:در این ارتباط کارشناسان  دامپزشکی  در قالب گروه‌های پایش آنفلوانزای پرندگان، مناطق پرخطر اعم از سواحل دریایی، تالاب ها و آب بندان های استان را به صورت مستمر مورد پایش و بررسی قرار می دهند.

استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و هر ساله بخشی از پرندگان سیبری برای زمستان گذرانی به مناطق آبگیر این استان مهاجرت می کنند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان به مردم این استان توصیه کرد به صورت جدی از خرید طیور زنده بازارهای محلی خودداری کرده و در صورت مشاهده تلفات غیرعادی، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به کارشناسان دامپزشکی اطلاع دهند.

در گلستان یک هزار و ۹۴۱ واحد از جمله قصابی، رستوران و کشتارگاه و۴۵۰ واحد عرضه مرغ و تخم مرغ تحت نظارت دامپزشکی مشغول فعالیت هستند و مصرف جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری ساکن این استان را تامین می کنند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8583



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96