اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



قصور پزشکی در علی‌آبادکتول منجر به مرگ بیمار 54 ساله شد/ دادستان با مقصران حادثه برخورد کند
در پی فوت یکی از شهروندان شهرستان علی‌آبادکتول به علت قصور در انجام وظیفه از سوی مسوولان اورژانس بیمارستان بقیه الله الااعظم جمعی از شهروندان در نامه‌ای سرگشاده به «دادستان» خواستار شناسایی و برخورد قاطع با عوامل این حادثه شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، در پی  فوت  یکی از شهروندان شهرستان علی‌آبادکتول به علت قصور در انجام وظیفه از سوی مسوولان اورژانس بیمارستان بقیه الله الااعظم و ارجاع مکرر بیمار از بیمارستان به خانه، جمعی از شهروندان علی‌آبادکتول در نامه‌ای سرگشاده به«دادستان»خواستار شناسایی و برخورد قاطع با عوامل این حادثه در جهت جلوگیری از رخ دادن حوادث مشابه شدند.

در متن نامه چنین آمده است:

بسمه تعالی/«کُلّکم راع و کُلّکم مسؤول عَن رَعیَته»به راستی که همه شما حافظ و سرپرستید و همه شما جوابگوی مردم زیردست خود هستید.»پیامبر اکرم(ص)

جناب آقای هاشیمان/همانگونه که مستحضرید بخش اورژانس حیاتی‌ترین و حساس‌ترین بخش در هر بیمارستان محسوب می‌شود و معمولاً نیروهای این بخش باید از توان اجرایی و مدیریتی بالا، تجریه کافی و سعه صدر و تعامل با مردم برخوردار باشند.اما متاسفانه سوءمدیریت در اورژانس بیمارستان علی‌آبادکتول در کنار سایر عوامل محیطی و سخت‌افزاری نظیر کمبود امکانات و تجهیزات، تعداد اندک پرسنل و فضای محقر و ناچیز باعث شده تا این بیمارستان آبستن حوادث تلخ و ناگواری باشد که نمونه آن زندگی نباتی«سارینای»هشت ساله در سال 1396 است که در اثر تزریق اشتباه آمپول زندگی این کودک تباه شد و تائید  قصور پزشکی  تنها دلخوشی والدین«سارینا»محسوب می‌شود!

با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران و پزشکان این بخش و انجام وظیفه بیشتر از حد توان در شرایط سخت و نامتعارف، سوءمدیریت در این اورژانس باعث شده تا این تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ها نیز به چشم نیاید.

نارضایتی عمومی مردم شهر و تعدد شکایت‌های شفاهی، حضوری، تلفنی و کتبی از اورژانس بیمارستان علی‌آبادکتول که تعدادی از آنها منجر به تشکیل پرونده در مراجع قضایی نیز شده است، نشان‌دهنده اوضاع وخیم مدیریت در این بخش است که آخرین نمونه آن(البته تا لحظه نوشتن این نامه)نپذیرفتن بیماری با سابقه سل شدید از سوی مسوولان بیمارستان و ارجاع مکرر ایشان به خانه است که در نهایت منجر به فوت این بیمار 58 ساله شد.

 هر چند مراجع قضایی به این امر ورود کرده‌اند ولی ظاهراً این پیگیری‌ها کافی نبوده است و برخورد پیشگیرانه‌ای در این بیمارستان رخ نداده است، این در حالی است که در استان هرمزگان به دلیل افتادن بیمار از روی تخت و فوت شدن بیمار(که قطعاً عمدی در کار نبوده)دو نفر از مسوولان بیمارستان انفصال خدمت شدند و مسوولان علوم پزشکی مجبور به ارائه توضیحات شدند، اما متاسفانه در این شهر آثاری از انفصال و توبیخ و حتی درج در پرونده و حتی توضیح در خصوص این حادثه به چشم نمی‌خورد!.

در حقیقت آنچه در این بین فوت این بیمار و بیماران مشابه را زجرآورتر و دردناک‌تر می‌سازد بی‌تفاوتی مسوولان بیمارستان و  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان است که با وجود گذشت بیش از دو ماه از فوت این بیمار تاکنون هیچ‌کدام از مسوولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص حتی یک اظهارنظر معمولی و یا اظهار تاسف نیز نکرده‌اند!شاید فوت بیماران در اثر قصور پزشکی و مدیریتی چندان هم برای این عزیزان قابل اعتنا و بررسی نیست و منتظرند این پرونده نیز همانند سایر پرونده‌ها مشمول مرور زمان شود و به خاطرات بپیوند!

سوگمندانه این همه ماجرا نیست و انتخاب افرادی که در بخش‌های مختلف مسئولیت دارند، از دیگر معضلات این بیمارستان است، به عنوان مثال فردی که به عنوان مسوول اورژانس علی‌آبادکتول تصدی امور را به عهده گرفته است به علت سهل‌انگاری و قصور در انجام وظیفه سابقه بازداشت از سوی دادستان وقت در سال‌های گذشته را دارد و سوال اینجاست چطور فردی با این سابقه مدیریتی ضعیف، در حال حاضر به عنوان مسوول اورژانس بیمارستان سومین شهر استان گلستان گمارده شده است؟!

آیا این قبیل باند بازی، سیاسی‌کاری، بازی با جان مردم و...به بهای راضی نگه داشتن عده‌ای خاص، در شان مردم ولایت‌مدار و شهید پرور شهرستان است؟ آیا مردم حق ندارند القابی نظیر کشتارگاه، قصابخانه، غسالخانه و...به این بیمارستان اطلاق کنند که حقیقتاً در شان پزشکان و پرستاران زحمتکش این بیمارستان نیست ؟! آیا از خود پرسیده‌اید که دلیل این همه درگیری و ضرب و شتم در اورژانس این بیمارستان چیست؟!

جناب آقای هاشمیان که قول برخورد با ورود پول‌های کثیف به انتخابات را در این شهرستان داده‌اید، آیا بازی با جان مردم در بیمارستان به اندازه خرید و فروش رای ناگوار و تاسف بار نیست؟!آیا جمله مرگ حق است یا عمرش به دنیا نبود، فقط باید برای مردم این دیار استفاده شود؟!

در پایان از حضرتعالی به عنوان فردی با وجدان بیدار و دارای روحیه ظلم‌ستیزی در استیفای حقوق دردمندان جامعه درخواست می‌شود نسبت به بروز مشکلات اورژانس بیمارستان بقیه‌الله‌الااعظم اهتمام ویژه داشته و ضمن پیگیری و برخورد با عوامل حادثه فوق، مانع از بروز چنین حوادث تلخی در علی‌آبادکتول شوید.

امید است روزی بیماران این شهر و اطرافیان آنها به جز درد بیماری درد دیگری را تحمل نکنند و نگذارید سوءمدیریت و باند بازی و جناح‌بندی بر آلام مردم ولایت مدار و شهید پرور این دیار بیافزایند.../فارس


http://www.caspiankhabar.com/8588



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96