اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



به عمل کار برآید به سخندانی نیست

بالن شهرداری روی زمین اما وعده‌ها به ثریارسید/خیال پروازیکساله شد
با وجود اینکه شهرداری گرگان بارها وعده عملیاتی شدن سایت بالن سواری در شهر گرگان را داده اما هنوز این پروژه در ابهام به سر می‌برد.

 کاسپین خبر :ترسیم چشم‌انداز توسعه  گرگان  بر مبنای  گردشگری  رویکرد و شاید شعاری جذاب بود که از ابتدای آغاز به کار مدیریت فعلی  شهرداری  گرگان و همچنین  شورای شهر  در محافل مختلف مطرح شد.

مدیریت شهرداری گرگان طرح‌هایی را آماده و از طریق رسانه‌ها و فضاهای تبلیغاتی به شهروندان وعده آن را داد.ساخت شهربازی مدرن، زیپ لاین، سورتمه سواری و همچنین سایت  بالن  سواری از جمله این طرح‌ها بود که بارها و بارها در بوق و کرنا شد.

اما با گذشت حدود دو سال از آغاز به کار شهرداری در میدان عمل هیچکدام از این وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است.

طبق آخرین وعده شهرداری، قرار بود که شهروندان و البته گردشگران نوروزی گرگان شاهد به پرواز درآمدن بالن در این شهر باشند، این خبر از منابع خبری مختلف استان مخابره و حتی زمان و مکان آن هم مشخص شد اما نتیجه‌ای در برنداشت و شهرداری گرگان که از مدت‌ها قبل، از مهیابودن بستر اجرای این طرح و تحصیل مجوزهای لازم سخن به میان می‌آورد، ناگاه تغییر موضع داد و کسب مجوز برای اجرای این طرح را دلیل تاخیر در اجرای پروژه عنوان کرد.

محل سایت هم بارها تغییر کرد و بالن به جای مریم‌آباد و صیادشیرازی از ناهارخوران سردرآورد.

به نظر می‌رسد شهرداری برای کاهش تشدید فشارهای مردمی و رسانه‌ها مجبورشد به تحصیل یک مجوز موقت برای پرواز بالن در گرگان قناعت کند و با تبلیغات فراوان، بالن در مردادماه امسال به پرواز درآمد.

پرواز بالن در ناهارخوران

مهمترین سرمایه یک شهر اعتماد شهروندان به مجموعه مدیریت شهری است که نباید با وعده های توخالی آن را از بین بردعده‌ای از شهروندان در باباطاهر گرگان، گرد آمدند و پرواز بالن را به نظاره نشستند، امید دوباره در دل‌ها جوانه زد اما مدیران شهری واقف بودند تا زمان تحصیل مجوز اصلی راه درازی در پیش است ولی با این حال در مصاحبه‌های خود خبر از اخذ مجوز نهایی دادند ولی این وعده هم با گذشت چند ماه همچنان مسکوت مانده است.

حسین ربیعی سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در گفتگو با  کاسپین خبر ، از مجوز موقت و مکان سایت بالن انتقاد کرد و گفت:اگر پروژه‌ای افتتاح می‌شود مجوز موقت و دائمی معنی ندارد و باید هرچه سریعتر مشکلات آن برطرف شود.

طبق گفته رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری گرگان هم اکنون دو بالن در گرگان وجود دارد که یکی توسط سرمایه‌گذار خریداری شده ولی هنوز مجوزات لازم برای استاندارد را نتواسته اخذ کند.

یحیی ستوده نیا گفت:سرمایه‌گذار ناگزیر شد برای افتتاحیه، با سازمان هواپیمایی کشوری ارتباط برقرار کرده و از بالن آن‌ها استفاده کنند بنابراین مجوز پرواز آزمایشی اخذ و قول مساعد دادن بلافاصله مجوز پرواز قطعی را هم صادر کنند اما این کار با برخی شرایط و نامه‌نگاری‌ها با شورای تأمین استان و سازمان هواپیمایی هنوز انجام نشده است.

طرح جامع گردشگری تهیه شود

یک کارشناس مدیریت شهری در گفتگو با  کاسپین خبر  گفت:برای توسعه گردشگری گرگان باید طرح جامع تهیه شده تا تصمیم‌گیری‌های منطقی اخذ و از طرح وعده‌های واهی و یا غیرممکن اجتناب شود.

طاهر اسدی افزود:مهم‌ترین سرمایه هر شهر اعتماد شهروندان به مدیران آن شهر است؛ اگر به هر دلیلی مانند حفظ منصب یا مدیریت، وعده تو خالی به مردم داده شود حس اعتماد مردم به مجموعه مدیریت شهری از بین خواهد رفت، موضوعی خطرناک که اگر اتفاق بیفتد اثرات آن برای ماه‌ها و سال‌ها بر گُرده مدیران ماندگار خواهد ماند.

وی بیان کرد:هرچند وضعیت  اقتصادی  و اشتغالزایی با اجرای پروژه‌های گردشگری رونق می‌گیرد اما باید موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری و اجرای آن احصا شود.

توجه به طرح‌های گردشگری و ترسیم توسعه گرگان بر مبنای این پروژه‌ها مخالفی در گرگان ندارد اما آیا براستی نباید واقع‌بینی و ارزیابی درست، ملاک وعده‌های مدیریت شهری گرگان قرار بگیرد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8589



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96