اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۰۰ میلیارد ریال به سایت پسماند زباله آزادشهر تخصیص یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: با هدف بهبود شرایط سایت زباله آزادشهر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این سایت واقع در شرق استان تخصیص یافته است.

میرمحمد غراوی عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر اظهارداشت:سایت پسماند  زباله  آزادشهر یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان منطقه است و با توجه به اهمیت نگرانی‌های مردم برای مدیریت و مسئولان استانی و با هدف تغییر شرایط موجود، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی به این سایت تخصیص یافته است.

وی افزود:امسال برای بهبود وضعیت پسماند زباله در سه استان شمالی کشور بودجه‌ای مناسب در نظر گرفته شده است که با تزریق آن، شرایط کنونی این سایت‌ها تغییر خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور  عمرانی  استاندار گلستان عنوان کرد:برای تغییر وضعیت سایت زباله آزادشهر به شرایط مطلوب ۵۰ میلیارد ریال از منابع ملی، ۳۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۱۵ میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات شهرستانی در نظر گرفته شده است.

غراوی افزود:کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه و پی‌آمدهای آن در تنگنای اقتصادی است و این موضوع باعث شده دولت بیشترین اولویت خود را بر پرداخت حقوق و دیون خود گذاشته و پروژه‌های اقتصادی با مشکل تامین منابع مالی روبرو شوند که باید این سختی ها را قبول کنیم.

وی با بیان اینکه  سیل  ابتدای سال جاری خسارات فراوانی بر استان گلستان تحمیل کرده است، خاطرنشان کرد:بیشترین منابع استانی برای بهبود این وضعیت اختصاص یافته و همین امر باعث شده تا پروژه های اقتصادی و عمرانی استان برای رسیدن به شرایط مناسب دچار عقب ماندگی شود.

در این جلسه فرماندار آزادشهر نیز گفت:مدیریت بارش‌های ابتدایی سال جاری از توان مدیریتی شهرستان خارج بود ولی با کمک همه مدیران شهرستانی تلاش کردیم تا به دلیل آبگرفتگی برخی مناطق استان فشاری بر مسئولان وارد نکنیم.

سیدرسول حسینی تصریح کرد:سیلاب و آبگرفتگی گسترده و طولانی در آق‌قلا و گمیشان باعث شد تا خرابی‌های سرچشمه سیلاب گلستان در روستاهای بخش چشمه‌ساران آزادشهر با بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از نظرها پنهان بماند.

وی با انتقاد از مدیریت منابع آب گلستان گفت:طرح‌های عمرانی و یا اقتصادی برای دریافت مجوزهای لازم از این مدیریت با مشکلات اداری بسیار مواجه شده و این موضوع باعث انصراف سرمایه گذاران و عقب‌ماندگی طرح‌های عمرانی می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد:در مقوله سایت پسماند زباله چندین مرتبه به مردم قول‌های متعددی برای بهبود شرایط دادیم ولی چیزی تغییر نکرده است از همین رو مسئولان باید با سرعت مناسب عمل کنند تا شهروندان نسبت به حل مشکلات امیدوار شوند..

شهرستان آزادشهر با ۹۶ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد و سایت پسماند زباله این شهرستان محل جمع‌آوری زباله‌های مردم شرق استان گلستان است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8632



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96