اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی تامین مسکن در گلستان
مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی تامین مسکن در برخی از شهرهای استان از امروز شنبه ۲۵ آبان ماه به مدت سه روز خبرداد.

حسین محبوبی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی  در تازه ترین اقدام خود در حوزه مسکن طرح" اقدام ملی تامین مسکن "را در سطح ۱۰ استان کشور آغاز که استان گلستان نیز جزو این طرح است.

وی در خصوص شرایط متقاضیان در این طرح، گفت:در این طرح شروط اصلی تاهل فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه دار و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر لحاظ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد:توانایی تامین هزینه ساخت مسکن به غیر از تسهیلات بانک و امکان سپرده گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی از دیگر شرط های ثبت نام است و زنان خود سرپرست نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند تا بتوانند دراین طرح نام نویسی کنند.

محبوبی، تعهد مرحله نخست این طرح را در استان گلستان ۱۷۶۰ واحد اعلام کرد و افزود:از این تعداد ۱۰۰۰ واحد در  گرگان ، ۲۰۰ واحد در  گنبد کاووس، ۲۰۰ واحد در بندر ترکمن، ۶۰ واحد در آق قلا و ۳۰۰ واحد در آزادشهر است و این تعداد در مرحله بعدی طرح افزایش ودر صورت حل شدن مسکن زمین، تعداد شهرهای بیشتری را در استان در بر خواهد گرفت.

وی، میزان تسهیلات طرح اقدام ملی را ۷۵ میلیون تومان و نرخ سود بازپرداخت آن را ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت:دراین طرح دوره ساخت خانه ها حداکثر دو سال است و بعد از آن پرداخت اقساط شروع می شود که دوره زمانی باز پرداخت آن حدود ۱۰ سال است.

محبوبی با بیان اینکه زمین های دولتی که در اختیار این طرح قرار گرفته با قیمت تمام شده به متقاضیان عرضه می شود، تصریح کرد:البته متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که خودشان برای ساخت خانه، زمین دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت، چرا که زمین های دولتی در اختیار این طرح محدود است.

بر اساس اعلام روابط عمومی راه و شهرسازی گلستان، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد:ثبت نام فقط از طریق سامانه tem.mrud.ir امکان پذیر خواهد بود./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/8634



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96