اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دلواپسی مردم از گرانی های احتمالی

تشدید نظارت وثبات قیمت تنها مطالبه مردم/دولت باسودجویان برخوردکند
بعد از اصلاح قیمت بنزین مردم از افزایش قیمت های نگران و خواهان برخورد مسئولان با سودجویان اقتصادی هستند.

 کاسپین خبر :بعد از اصلاح قیمت  بنزین  نگرانی مردم در مورد افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات بالا رفته است.

برخی از مردم معتقد هستند که برخی از سوء استفاده کنندگان از این وضعیت استفاده کرده و قیمت کالاها را افزایش خواهند داد.

یک شهروندان  گرگان ی در این خصوص به  کاسپین خبر  گفت:افزایش قیمت بنزین با وجود مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد بسیار غیرمنتظره بود.

کاظم علیزاده افزود:مطمئناً افزایش قیمت بنزین بر روی سایر کالاها و خدمات هم تأثیر گذاشته و یا زمینه احتکار کالا را به وجود می آورد.

وی بیان کرد:البته با این وجود مسئولان تأکید می کنند که افزایش قیمت بنزین تأثیر چندانی بر روی سفره مردم نخواهد داشت اما از حرف تا عمل راه بسیار است.

علیزاده گفت:برای کاهش آسیب به اقشار کم درآمد جامعه از مسئولان انتظار داریم تا جلوی افزایش قیمت کالاها را بگیرند.

یکی دیگر از شهروندان گرگانی که از افزایش قیمت ها نگران بود به  کاسپین خبر  گفت:قرار بود که بعد از ایام محرم و صفر دخترم را به خانه بخت بفرستم اما با وجود گرانی ها و افزایش قیمت بنزین نمی دانم این کار میسر می شود یا خیر.

وی که در حال رصد قیمت ها برای تهیه جهیزیه دخترش بود، ادامه داد:قیمت ها نسبت به روزهای قبل تغییر کرده و امیدوارم مسئولان فکری در این خصوص کنند.

تشکیل جلسات فوق العاده  ستاد تنظیم بازار 

اما در این خصوص رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در کارگروه فوق العاده تنظیم بازار استان گلستان اظهارکرد:اصلاح قیمت بنزین نباید منجر به افزایش سایر اقلام مصرفی شود.

حسین طلوعیان با بیان این که مردم نگران افزایش قیمت‌ها نباشند، گفت:افزایش قیمت بنزین روی قیمت تمام‌شده کالاها از نظر تولید، تقریبا اثر ناچیزی دارد، زیرا قیمت این کالاها بیشتر متاثر از حمل‌ونقل بوده و عمده حمل‌ونقل هم با سوخت گازوئیل انجام می‌شود که دولت هیچ تغییری در نرخ آن نداده است.

وی همچنین از تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به شکایات مردم در زمینه افزایش خودسرانه قیمت کالاها و خدمات در سطح بازار استان خبر داد و افزود:طرح ویژه تشدید بازرسی و نظارت بر بازار استان هم با هدف پیشگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاها و خدمات، از ۲۵ آبان ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز در دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد داشت.

اما به منظور رفع دغدغه مردم و برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، روند نظارت بر بازار تشدید شده و جلسه ستاد تنظیم بازار در اکثر شهرستان های استان تشکیل شده است.

تشکیل تیم های بازرسی جدید

 فرماندار  گرگان هم در گفتگو با  کاسپین خبر  گفت:جلسه ستاد تنظیم بازار در گرگان تشکیل شد و جلسه ای هم با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و رئیس اتاق اصناف برای نظارت بر بازار و فعال کردن تیم های بازرسی از خود بازار بر بازار در فرمانداری خواهیم داشت.

اکیپ های هوشیار در سطح بازار فعال شده و با کسانی که قصد ملتهب کردن بازار را دارند، برخورد خواهد شدمحمد حمیدی گفت:دستگاه های اجرایی تیم هایی را برای نظارت بر بازار خواهند داشت اما این تعداد نمی تواند به طور کامل بر بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی موجود در گرگان نظارت کند بنابراین به دنبال این هستیم که از ظرفیت اتحادیه صنفی در این زمینه استفاده کنیم.

وی ادامه داد:همچنین ذخیر کالاها را رصد و با هرگونه احتکار برخورد خواهیم کرد.

نظارت لحظه به لحظه در بازار

فرماندار ویژه  گنبد کاووس در جلسه فوق العاده تنظیم بازار این شهرستان با بیان این که نظارت مستمر بر شرایط بازار باید توسطِ اکیپ های هوشیار و توانمند انجام شود، گفت:نظارت باید در همه حوزه ها و لحظه به لحظه انجام شود به گونه ای که عده ای با سوء استفاده از گرانی بنزین فضای بازار را ملتهب نکنند.

عبدالقدیرکریمی همچنین از مسئولان راهداری خواست تا با توجه به گران نشدن گازوییل و سی اِن جی، درهای را به روی سودجویان ببندند.

وی بیان کرد:به طور قطع تدابیر لازم در تأمین سوخت برای وسائل نقلیه عمومی، که کار جابجایی مسافر و سرویس دهی به دانش آموزان و غیره را برعهده دارند، مدنظر قرار می گیرد.

فرماندار علی آبادکتول هم در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان بر لزوم نظارت بیشتر بر بازار تأکید کرد و گفت:به بهانه افزایش قیمت بنزین در هیچ گروه کالایی دیگر نباید افزایش قیمت صورت پذیرد.

حسن هدایتی افزود:طی ابلاغی جداگانه به مسئولان مرتبط و با تشکیل اکیپ های نظارتی؛ اعضای ستاد تنظیم بازار بطور روزانه کالای اساسی را رصد و در صورت مواجه با متخلفان مطابق قوانین رفتار خواهند کرد.

برخورد با افزایش قیمت خودسرانه

فرماندار  کلاله  هم در جلسه ویژه تنظیم بازار اعلام کرد:با افزایش قیمت خودسرانه در کالا و خدمات به شدت برخورد قانونی می شود.

علی اصغر بیانی تصریح کرد:تغییر در قیمت بنزین نباید موجبات سوء استفاده را برای سودجویان فراهم کند و این وظیفه همه ماست که ضمن هوشیاری، آگاهی بخشی را در جامعه داشته باشیم.

تشکیل جلسه شورای ترافیک

معاون اداره کل دفتر فنی امور عمرانی و  حمل و نقل  و ترافیک استانداری گلستان هم به  کاسپین خبر  گفت:بلافاصله بعد از ابلاغ موضوع افزایش قیمت بنزین به استان، جلسه فوق العاده شورای ترافیک در استانداری تشکیل شد.

عفت همدم افزود:در این جلسه تصمیماتی گرفته شد که بتوان وضعیت فعلی را مدیریت کرد.

وی ادامه داد:تصمیماتی از قبیل کمک به فعال کردن تمام جایگاه های سی ان جی در سطح استان، استفاده از ظرفیت شهرهای بزرگ برای تقویت ناوگان حمل و نقل شهرهای کوچک و موارد دیگری از این دست در جلسه اتخاذ شد.

همدم بیان کرد:همچنین با توجه به دستورالعمل های وزارت کشور، ستاد پایش سامانه های حمل و نقل شهری با حضور شهرداران در استانداری ها تشکیل شد.

وی با بیان این که این جلسات به صورت منظم تشکیل خواهد شد، ادامه داد:در این جلسه دستورالعمل وزارت کشور در خصوص تصمیات گرفته شده برای آژانس های تلفنی، تاکسی های هوشمند و اینترنتی، پیک های موتوری، وانت بارهای شهری و غیره قرائت شد و مقرر شد که شهرداری ها تمام موضوعات را در خصوص پیمایش واقعی ناوگان پیگیری کنند و به صورت روزانه به استانداری گزارش دهند.

همدم گفت:براساس همین گزارشات به این نتیجه خواهیم رسید که پیمایش هر قسمت در طول روز چه میزان است و هر بخش چه مقدار سوخت نیاز دارند تا تدابیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی بیان کرد:درخصوص خودروهای سواری روستایی پیشنهاداتی داده شد و مقرر شد تصمیماتی در این زمینه گرفته شود.

با توجه به دغدغه های مردم، ضروری است که مراقبت‌هایی لازم صورت گرفته تا از افزایش قیمت و سوءاستفاده‌های احتمالی در مبادی تولید و عرضه جلوگیری شود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8636



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96