اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هدف اغتشاشگران ضربه به انقلاب بود/ هوشیاری مردم فتنه‌ها را خاموش می‌کند
امام جمعه موقت گرگان گفت: کسانی که آشوب اخیر را ایجاد کردند به فکر بنزین نبودند بلکه از طریق چنین فرصت‌هایی به‎دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌ سیاسی   نماز جمعه  گرگان با اشاره به فرازی از خطبه‌های نهج‌البلاغه اظهار کرد:اگر مردم و دولت به وظایف خود عمل کنند سنت حسنه پیامبر(ص)جاری و زمانه زیباتر می شود و اینگونه دولت ادامه پیدا می‌کند و دشمنان مأیوس می‌شود.

وی تصریح کرد:مردم و مسئولان نسبت به هم باید به وظایف خود عمل کنند و امیدواریم این مهم در جامعه ما محقق شود.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به روایتی حضرت امیرالمؤمنین(ع)متذکر شد: اگر می‎خواهید از حزب ظفرمند خدا قرار گیرید تقوا پیشه کنید و در زندگی فردی و اجتماعی باید کارها را به بهترین شکل انجام دهید و اگر اینگونه باشد و کارها را به شکل احسن انجام دهید خدا وعده داده که اهل تقوا و نیکوکاری باشید بر جهان تسلط پیدا خواهید کرد.

برقرار افزود:آیا دشمنان خدا می‎گذارند حزب غالب خدا آرام باشد، یقین بدارید که اینگونه نیست و خداوند در قرآن کریم بیان کرده که دشمن تلاش می‎کند جلوی این حرکت را بگیرد لذا  فتنه ‎انگیزی می‎کند.

وی با بیان اینکه فتنه‎گران و آشوبگران در طول تاریخ در بین امت اسلامی قرار دارند، بیان کرد:منافقین در بین مردم جاسوس‎هایی دارند که در زمان خاص به میدان می‎آیند تا عقاید را از مردم بگیرند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور تصریح کرد:کسانی که این آشوب را ایجاد کردند به فکر بنزین نبودند بلکه تنها به‎دنبال ضربه زدن به انقلاب از طریق چنین فرصت‎هایی هستند.

برقرار اضافه کرد: فتنه‎گران و آشوبگران جاسوسان کشورهای استکباری مانند آمریکا هستند، این حوادث نخستین بار رخ نداده و آخرین بار نیز نخواهد بود همانطور که قبلاً نیز منافقان اینگونه عمل کردند.

*هوشیاری مردم فتنه‌ها را خاموش می‌کند

وی تأکید کرد:آن چیزی که باعث می‎شود فتنه‎ها خاموش شود هوشیاری مردم است، پیامبر(ص)فرمودند که راه من روشن است و خود و پیروانم باید از بینش عمیقی برخوردار باشند تا تحت تاثیر دشمنان قرار نگیرند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه مؤمنان باید بابصیرت باشند تا فریب شیاطین و ایادی استکبار را نخورند، ابراز کرد:البته ما هم وجود مشکل را انکار نمی‎کنیم و وظیفه حکام و مسؤولان توجه به مردم است.

برقرار با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع)تصریح کرد:آن چیزی را که برای خود و خانواده خود می‎پسندید برای دیگران هم بپسندید اما آیا مسؤولان ما به فکر هستند که با مردم همراه باشند؟ آیا همانطور که مردم گرانی‎ها را تحمل می‎کنند مسؤولان نیز با این مشکلات مواجه هستند.

*سطح زندگی مسؤولان با مردم مستضعف جامعه همخوانی داشته باشد

وی ادامه داد:وظیفه مسؤولان این است که سطح زندگی آنها با سطح زندگی مردم مستضعف جامعه همخوانی داشته باشد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه شهید رجایی مصداق یک فرد مکتبی بود، یادآور شد:وقتی شهید رجایی رئیس جمهور شد به همسرش دستور داد که«فرش خانه را جمع کن و برای من رختخواب پهن نکن، از این پس بر روی زیلو می‎خوابم چرا که چنین افرادی در جامعه زیاد هستند و باید با درد آنها شریک باشیم.»

برقرار متذکر شد:در بینش اسلام پسندیده نیست که زندگی یک مسؤولی در رفاه کامل باشد ولی مردم به نان شب محتاج باشند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و قیام پنج آذر مردم گرگان بیان کرد:وظیفه بسیج این است که دارای بصیرت و لشکر مخلص خدا باشد، بسیجی موفق است که اخلاص داشته باشد و حرکتش برای رضای خدا باشد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8663



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96