اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان:

دانشجو نماد استعمارستیزی است/بروزاغتشاش و تخریب برنامه دشمنان بود
امام جمعه گرگان گفت: مقابله با استکبار و استعمار ستیزی نماد اصلی جنبش دانشجویی است.

به گزارش  کاسپین خبر ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی  سیاسی   نماز جمعه  گرگان ضمن تبریک  روز دانشجو  به اتفاقات ۱۶ آذر ۱۳۳۲ اشاره و اظهارکرد:دانشجویان انقلابی هنگام اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با گلوله های دژخیمان پهلوی مواجه شدند و سه دانشجو به شهادت رسید و از آن تاریخ جنبش دانشجویی در ایران پرشورتر و فعال تر از پیش فعالیت‌های ضد استکباری خود را آغاز کرد.

وی با بیان این که ۱۶ آذر نماز مبارزه با استعمارگران و آمریکا و دشمنان نظام است، ِگفت:مقابله با امپریالیسم جهانی و طرح مطالبات آزادی‌خواهانه امتیاز و افتخار دانشجویان و دانشگاهیان است.

نورمفیدی با اشاره به این که در شرایط کنونی دانشجویان باید شاخص تقابل با استعمار را حفظ و آن را تقویت کنند، ادامه داد: تحقق عدالت و مطالبه گری دفاع از استقلال کشوردر برابر زیاده خواهی استعمار هویت اصلی جنبش دانشجوی است.

وی به اغتشاشات اخیر پس از گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی از ماه ها و حتی دو سال قبل در تلاش بودند در ایران اغتشاش ایجاد کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد:عوامل دشمن از اعتراض مردمی در امر گرانی بنزین سوءاستفاده و موج سواری کردند، اعتراضات آرام مردم در روز جمعه و شنبه به پایان رسید اما آن ها تلاش کردند تا شهرها و مناطق مختلف در کشور را به آشوب بکشند.

وی به برخی از اهداف و برنامه‌های اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: مزدوران اجیر شده می خواستند واحدهای بندرگاهی و کشتی ها، مراکز مخابراتی پالایشگاه ها و مخازن بنزین در مناطق مختلف را منفجر کنند.

نورمفیدی گفت:حمله به پادگان ها و پاسگاه های نظامی و انتظامی و خارج کردن سلاح از دیگر برنامه‌های اغتشاش گران بود که با هوشیاری نهادهای اطلاعاتی امنیتی و همراهی ارزشمند مردم نقش بر آب شد.

امام جمعه گرگان به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)اشاره کرد و گفت:براساس روایات و احادیث مختلف هر کس قبر ایشان را در قم زیارت کند بهشت بر وی واجب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت:مدفون شدن کریمه اهل بیت در شهر قم سبب شد تا قم به پایگاهی برای نشر آموزه‌های اسلام و انتشار اسلام راستین در سطح کشور و منطقه تبدیل شود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8714



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96