اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



داروهای آنفلوآنزا شب گذشته وارد گلستان شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه تعداد بستری‌شدگان در اثر بیماری آنفلوآنزا در استان به بیش از یک‌هزار نفر رسیده است، گفت: شب گذشته حجم قابل توجهی از داروهای موردنیاز برای درمان این بیماری وارد استان شد.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان،  عبدالرضا چراغعلی  صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اوضاع استان در خصوص بیماری آنفلوآنزا چندان مناسب نیست، گفت:با اینحال حجم قابل توجهی از داروهای این بیماری شب گذشته وارد استان شد و خوشبختانه بخشی از نگرانی‌های ما در این زمینه برطرف شده است.

وی با اشاره به آمار قابل توجه فوت‌شدگان در اثر بیماری آنفلوآنزا در استان گفت:تعداد بستری‌شدگان در استان بیش از یکهزار نفر است و تعداد فوت‌شدگان نیز با آماری که به طور رسمی اعلام می‌شود، تفاوت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود:آزمایش این بیماری هم گران است و باید به تهران فرستاده شود، برای همین کار ما را سخت‌تر می‌‌کند.

وی درباره تصمیم روز گذشته کارگروه سلامت درخصوص  تعطیل ی مدارس استان گفت:استاندار به عنوان رئیس شورای تأمین استان در شورای تأمین دستور تشکیل جلسه بحران را داد و این تصمیم هم بعد از جلسه شورای تأمین استان گرفته شد.

چراغعلی بیان داشت:اکثر قریب به اتفاق مدارس بیش از 10 درصد دانش آموزان روز گذشته غایب بودند، جمع بندی براین شد با توجه به اینکه دمای هوا طی امروز و فردا کاهش می‌یابد، مدارس استان در تمامی مقاطع تعطیل شود.این تصیم کاملا قانونی است و هیچ مرجع حق ندارد اعلام نظر دیگری داشته باشد.

وی درباره تعطیلی دانشگاه‌ها نیز بیان داشت:با روسای دانشگاه‌ها تلفنی صحبت کردم، قرار بر این شد اگر در کلاس‌ها اساتید اعلام کنند که تعدادی از دانشجویان حاضر نیستند، با نظر رئیس دانشگاه می‌توانند کلاس‌ها را تعطیل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت:هر تجمع و مجموعه‌ای که احساس کنیم که زمینه شیوع آنفلوآنزا است، به صورت ویژه درباره آن تصمیم خواهیم گرفت.

وی بیان داشت:حتی بحث  شکار  پرندگان را در استان ممنوع کردیم با اینکه به شدت تحت فشار شکارچیان مجاز هستیم که پروانه شکار می‌خواهند، انتظار داریم افکار عمومی پشت برخی تصمیمات اجتماعی مدیریت استان قرار بگیرد./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/8725



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96