اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شمار قربانیان آنفلوآنزا در گلستان به ۹ تَن رسید
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در این استان تاکنون منجر به مرگ ۹ تَن و بستری شدن یک هزار و ۸۰ شهروند انجامید که بیشتر جان باختگان در زمره گروه‌های پرخطر قرار داشتند.

سراج الدین عارف نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار  کاسپین خبر  با اشاره به ابتلای ۹۰ درصد  فوت  شدگان و نیمی از افراد بستری شده به انواع بیماری ها گفت:مراجعه گلستانی ها به بیمارستان‌های استان برای درمان آنفلوآنزا هفته اخیر در مقایسه با هفته گذشته ۴۰ درصد کمتر شد.

به گفته وی تاکنون موردی از فوت زنان باردار در گلستان به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا مشاهده نشده و تمامی یکصد زن باردار بستری شده مرخص شده و یا مراحل نهایی درمان را سپری می کنند.

معاون  بهداشت   دانشگاه علوم پزشکی  گلستان گفت:مبتلایان به این بیماری از مصرف خودسرانه هرگونه دارو خودداری کنند.

 وی استراحت در منزل بویژه در هنگام تب، استفاده از مایعات فراوان مانند آب، آب میوه و سوپ رقیق، خودداری از استعمال دخانیات و پیروی از دستورات پزشکی را بهترین راه های درمان این بیماری عنوان کرد.

عارف نیا بیان کرد:آنفلوآنزا و مرگ و میر ناشی از آن تنها مختص ایران نیست و بیشتر افرادی که براثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند سابقه بیماری‌هایی نظیر دیابت، قلبی و عروقی، دیالیز و غیره دارند و یا سالمند هستند و تلفات بدون زمینه بیماری قبلی بسیار نادر و اندک است.

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان چند روز قبل در گفت و گو با  کاسپین خبر  تاکید کرد که با وجود مرگ چند شهروند و پذیرش صدها نفر در بیمارستان‌های این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا، شرایط منطقه بحرانی نیست./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8737



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96