اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شمار قربانیان آنفلوآنزا در گلستان به ۱۰ تَن رسید
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تایید جان باختن ۱۰ تَن به سبب ابتلای قطعی به آنفلوآنزا در این استان گفت: بستری افراد مبتلا به این بیماری هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل یکصد نفر کمتر شد.

سراج الدین عارف نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار کاسپین خبر  اظهار داشت:مجموع تعداد بستری شدگان به سبب ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در گلستان به رقم یک هزار و ۲۰۰ نفر رسید این در حالی است که آمار بستری شدگان در مراکز درمانی از ۳۰۰ نفر در هفته قبل به ۲۰۰ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به ابتلای ۹۰ درصد  فوت  شدگان و نیمی از افراد بستری شده به انواع بیماری ها گفت:استمرار نکات پیشگیری تا پایان فصل سرما ضرورت دارد و غفلت و یا حس امنیت  بهداشت ی کاذب موجب فراگیری مجدد این بیماری خواهد شد.

عارف نیا به تعطیلی مدارس گلستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت:این تصمیم با هدف جلوگیری از گسترش این بیماری گرفته شده و موثر بود.

وی از والدین و مسوولان مدارس خواست در صورت ابتلای دانش‌آموزان به بیماری آنفلوآنزا اجازه دهند در منزل استراحت کنند و غیبت آن ها موجه اعلام شود.

وی ادامه داد: گروه‌های در معرض خطر مانند سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی، فشارخون بالا، دیابت، مصرف‌کنندگان داروهای ضد ایمنی و بیماران شیمی‌درمانی حتما در صورت مشاهده مشکلات شدید تنفسی به پزشک مراجعه و از خوددرمانی اجتناب کنند.

عارف نیا ادامه داد:نمودار همه گیری آنفلوآنزا در گلستان رو به کاهش است و برای فروکش کردن کامل موج آنفلوانزا در این شرایط بهترین کار این است که مردم توصیه های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون را رعایت کنند و در صورت ابتلا به علایم آنفلوآنزا، استراحت کافی، نوشیدن مایعات فراوان و پرهیز از حضور در جمع را رعایت کنند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

اداره کل آموزش و پرورش گلستان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، هفته گذشته مدارس این استان را تعطیل کرده بود./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8755



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96