اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شکارچیان غیرمجاز جزیره آشوراده دستگیر شدند
فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان بندرترکمن از دستگیری سه شکارچی متخلف در مناطق پیرامونی جزیره آشوراده خبر داد و گفت که از متهمان سه قبضه سلاح شکاری و ۸۶ فشنگ ساچمه‌زنی کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمد حسین برجسته ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار  کاسپین خبر  اظهار داشت:مامورین دریابانی گلستان در حین گشت و پایش روزانه موفق شدند این شکارچیان را در حال رصد و رهگیری پرندگان، قبل از صید و زنده گیری پرندگان دستگیر کنند.

وی افزود:این پایگاه دریابانی تلاش خود را برای حفظ  محیط زیست  و پایداری از حیات وحش و برخورد با هنجارشکنان محیط زیست انجام خواهد کرد تا پهنه آبی گلستان برای  شکارچیان غیرمجاز  ناامن شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان پیش تر گفته بود که طبق مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی، صدور پروانه شکار پرندگان در این استان ممنوع است و این مصوبه تا زمان بررسی‌جامع‌تر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گلستان ضمانت اجرایی دارد.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت:با توجه به اینکه گلستان در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد و تالاب‌های این استان محل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر است، پایش مستمر کارشناسان  دامپزشکی  و محیط بانان از زیستگاه‌های آبی استان انجام می‌شود.

همچنین مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که طرح پایش و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با فعالیت ۱۵ گروه‌واکنش سریع این اداره کل برای مواجهه با وقوع احتمالی این بیماری در شهرهای گلستان در حال انجام است.

غلامرضا محرابی اظهار داشت:در این ارتباط کارشناسان دامپزشکی در قالب گروه‌های پایش آنفلوآنزای پرندگان، مناطق پرخطر اعم از سواحل دریایی، تالاب ها و آب بندان های استان را به صورت مستمر مورد پایش و بررسی قرار می دهند.

وی گفت:تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشده است.

استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و هر ساله بخشی از پرندگان سیبری برای زمستان گذرانی به مناطق آبگیر این استان مهاجرت می کنند.

 جزیره آشوراده در ۲ کیلومتری غرب  بندرترکمن  همه ساله میزبان طیف گسترده ای از پرندگان آبزی و کنار آبزی است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8760



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96