اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نمایشگاه کتاب گلستان برپا شد
چهارصد و دومین نمایشگاه سراسری و سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور اهالی فرهنگ و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در محل دایم نمایشگاه‌های بین‌المللی استان آغاز به کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در افتتاحیه این  نمایشگاه  گفت:نمایشگاه به استعداد ۷۳ هزار و ۹۷۰ جلد کتاب در ۲۶۰ غرفه با حضور ۵۵۰ ناشر عمومی و تخصصی به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال تا پنجشنبه ۲۸ آذر ماه جاری برپا خواهد بود.

عادله کشمیری اظهار کرد:گلستان سرآمد استقبال از نمایشگاه‌های کتاب در سطح کشور است بطوریکه سال گذشته شاهد افزایش بن توزیع شده بودیم و به همین منظور امسال میزان بن در نظر گرفته شده برای فرهنگ دوستان هشت میلیارد ریال است.

وی بدون اشاره به مستند آماری گفت:طی سال‌های اخیر کتاب سهم بیشتری از سبد خرید خانوارهای گلستانی را به خود اختصاص داد و این مسیر همچنان ادامه دارد؛ وزارت فرهنگ و ارشاد هم می‌تواند با توزیع عادلانه کتاب و تخصیص سهم استان‌ها سرانه مطالعه را افزایش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین گفت:بن خرید کتاب در نمایشگاه از سوی بانک عامل با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود و ناشرین نیز ملزم به فروش کتاب‌های خود با حداقل ۱۰ درصد تخفیف هستند هرچند تا ۳۰ درصد هم عرضه می شود.

در افتتاحیه نمایشگاه کتاب گلستان علاوه بر دکتر حق‌شناس  استاندار  و جمعی از مسوولان استانی؛ مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

نمایشگاه کتاب گلستان تا پنجشنبه همین هفته هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در جاده گرگان _ آق قلا دایر خواهد بود.

رونمایی از برخی کتب، کارگاه نقاشی، قصه گویی، شادمانه کودکان، نشست های تخصصی گام دوم انقلاب، نشست کتابخوانی و کارگاه آسیب شناسی شعر دفاع مقدس از برنامه های جنبی این نمایشگاه است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8770



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96