اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



زیرساخت‎های گردشگری در آشوراده فراهم می‎شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: سال گذشته اعتبارات خوبی برای توسعه گردشگری در جزیره آشوراده رقم خورد و امسال نیز سعی خواهیم کرد زیرساخت‎های لازم را در آشوراده فراهم کنیم.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، میرمحمد غراوی بعد از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری  استان  گلستان  اظهار کرد:محور توسعه استان گلستان در دو بخش گردشگری و کشاورزی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:ظرفیت اشتغال در حوزه گردشگری بر کسی پوشیده نیست و اشتغالزایی در در این بخش موجب افزایش درآمد مردم در روستاها و شهرهای گلستان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه گردشگری می‎تواند رشد ناخالص داخلی استان گلستان را ارتقاء دهد، افزود:جاذبه‎های خوب طبیعی از ویژگی‎های بارز گلستان است و انبوهی از نقاط دیدنی و تاریخی و جاذبه‎ها در این استان وجود دارد.

 غراوی با بیان اینکه وجود 94 کیلومتر ساحل و همچنین جزیره آشوراده از دیگر ظرفیت‎های استان گلستان محسوب می‎شود، گفت:طرح طبیعت‎گردی آشوراده تصویب شد و سال گذشته اعتبارات خوبی برای توسعه گردشگری در این جزیره رقم خورد و امسال نیز سعی خواهیم کرد زیرساخت‎های لازم را در آشوراده فراهم کنیم.

وی متذکر شد:رونق و ایجاد بوم‌گردی‎ها و تسهیلات اعطایی به فعالان این حوزه از اقدامات شاخص میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان طی سال‎های اخیر بود و در قالب بوم‎گردی‎ها اماکن جاذب با سبک و معماری سنتی و روستایی در گلستان ایجاد شده است.

*ورود یک میلیون و 700 هزار مسافر به گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ابراز کرد:سال 1397 یک میلیون و 700 هزار مسافر وارد گلستان شدند که این آمار به یادماندنی نشانه ظرفیت بی‎شمار گلستان در حوزه گردشگری است.

غراوی تأکید کرد:مسوولانی که به دنبال توسعه گلستان هستند باید به بخش گردشگری و صنایع دستی نگاه ویژه‎ای داشته باشند.

وی بیان کرد:آثار تاریخی بسیار ارزشمندی به نام برج قابوس در گلستان وجود دارد و اخیراً علف‎های هرزی روی گنبد برج رشد کرده که باید برطرف شود گرچه میراث فرهنگی گلستان در این خصوص تلاش بسیاری دارد اما این آثار تاریخی نیاز به نگه‎داری و احیا و حفاظت همیشگی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد:توسعه زمانی پایدار است که مدیران و مردم از سرمایه‎های موجود اعم از فرهنگ، آداب و رسوم، سن و جاذبه‎های طبیعی طوری استفاده کنند که حقوق نسل‎های بعدی محترم شمرده شود و این میراث گرانبها به نسل‎های آینده منتقل شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8771



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96