اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر جهاد کشاورزی گرگان خبر داد؛

سود جرائم تسهیلات کشاورزان گلستانی بخشوده می شود
مدیر جهاد کشاورزی گرگان گفت: کشاورزان گلستانی با مراجعه به بانک ها، طبق قانون شامل بخشودگی سود جرائم تسهیلات می شوند.

به گزارش  کاسپین خبر ، عباسعلی سلیمانی ظهر سه شنبه در گفتگوی خبری با موضوع کشت پاییزه، ابتدا به تشریح شرایط بخشودگی جرایم  تسهیلات  بانکی کشاورزان پرداخت و اظهار کرد:دولت شرایطی فراهم کرده تا به دلیل سیل، کشاورزانی که در بازه زمانی یک مهر ۹۶ تا یک شهریور ۹۸، تسهیلات گرفته اند و سر رسید تسهیلات آنان در بازه زمانی مذکور است، بتوانند با مراجعه به شعب بانکی، مطابق قانون شامل بخشودگی سود جرائم شوند.

رئیس  جهاد کشاورزی  شهرستان گرگان افزود:بذر و نهاده مورد نیاز وجود دارد و کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، ضمن انعقاد قرارداد کشت، بذر و کود مورد نیاز خود را تهیه می کنند.

وی با اشاره به شرایط جوی استان، گفت:در سال گذشته در زمین های کشاورزی گِلی کار کشت انجام شد اما در سال جاری امید وار هستیم که با کشتی مناسب، برداشتی مطلوب را داشته باشیم.

وی ادامه داد:با توجه به سیستمی شدن سوخت ماشین های کشاورزی، پلاک گذاری تراکتور ها الزامی شده است و کشاورزانی که اقدام نکرده اند، باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی برای پلاک گذاری اقدام کنند تا برای دریافت سهمیه سوخت خود، دچار مشکل نشوند.

وی در مورد بیمه ادوات کشاورزی هم گفت:یکی از موانع پلاک گذاری تراکتور ها، بحث بیمه است زیرا تراکتور ها از سنوات گذشته بیمه نشده اند و شرکت های بیمه گر ضمن مطالبه هزینه بیمه سال جاری، جریمه سنوات گذشته را نیز می خواهند که حل این مشکل، نیازمند یک تصمیم ملی است تا استانی.

سلیمانی در مورد کشاورزانی که مجوز گاوداری دارند و نیازمند گاو اصلاح شده هستند، گفت:این دسته از کشاورزان هم می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی، درخواست گاو اصلاح شده بدهند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گرگان ادامه داد:دولت مصمم است که با واردات گاو اصلاح شده و تخصیص سهمیه، گاوداری ها را فعال کرده تا در زمینه تامین شیر و لبنیات و گوشت دامی، به خود کفایی برسیم.

سلیمانی در مورد بیمه کشاورزان گفت:امسال شرایطی پیش آمده که اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی، بیشتر شده است و دولت برای اولین بار برای این صندوق اعتبار تخصیص داد تا کشاورزان صدمه دیده، خسارت محصولات خود را دریافت کنند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8779



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96