اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل ثبت احوال: شهر سیل‌زده آق‌قلا پیشتاز طلاق در گلستان است
مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به افزایش ۱۱.۵ درصدی میانگین طلاق امسال این استان در مقایسه با سال قبل گفت: بیشترین میزان ثبت واقعه طلاق استان با ۶۳ درصد رشد در شهر سیل‌زده آق‌قلا به ثبت رسید.

ابوبکر دولو روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت:روند وقوع طلاق اکثر شهرستان های استان صعودی است.

 وی همچنین با اشاره به منحنی میزان ازدواج گلستان گفت:میزان ازدواج امسال گلستان از متوسط کشوری پایین تر است که مراوه تپه با ۳۷ درصد کاهش ازدواج، در صدر این جدول قرار گرفته است.

دولو به تعداد متولدین امسال گلستان اشاره کرد و گفت:از ابتدای سال تاکنون ۲۲ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت در گلستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۸ درصد کاهش یافته و در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب، جمعیت استان در بیست سال آینده پیر و بخش های تولید و اشتغال با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد:تعداد ولادت در تمام شهرستان ها کاهش یافته که بیشترین کاهش در گمیشان با ۱۸.۵ درصد و کردکوی با ۱۵.۱ درصد و کمترین کاهش در آق قلا با ۵.۹ درصد و رامیان با ۷.۲ درصد ثبت شد.

مدیر کل  ثبت احوال  گلستان به آمار وفات امسال در این استان اشاره کرد و گفت:از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۹۶۱ هزار واقعه وفات در گلستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۶ دهم درصد کمتر شد.

دولو در ادامه به آمار دریافت کنندگان  کارت ملی هوشمند  در گلستان اشاره کرد و گفت:از مجموع جمعیت یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۵۰ نفر بالای ۱۵ سال گلستان که واجد شرایط گرفتن کارت ملی هوشمند هستند تاکنون یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۳۷ نفر پس از مراجعه به ۲۶ دفتر پیشخوان، سه دفتر پستی و پنج ایستگاه سیار ثبت نام کرده و یا کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار  کاسپین خبر  در خصوص آمار واجدین شرایط شرکت کننده در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای پاسخ آنرا به ستاد انتخابات استان ارجاع داد.

 دولو همچنین به استناد سرشماری سال ۹۵ کشور،جمعیت استان گلستان را یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر و جمعیت گرگان را ۴۹۱ هزار نفر اعلام کرد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8791



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96