اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راه‌اندازی شعبات ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در گلستان؛ مردم تخلفات را گزارش کنند
دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان گلستان گفت: فعالیت‌های داوطلبان رصد و در صورت مشاهده تخلفات و جرایم در شعبات ویژه به آنها رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی قاسمی وناجمی در گفت‌وگو با  کاسپین خبر  در گرگان، با بیان اینکه دستگاه قضایی نیز در برگزاری  انتخابات ی پرشور و سالم نقش مهمی دارد اظهار داشت:برای رسیدگی فوری به پرونده تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان، شعب ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی گفت:این شعب در شوراهای حل اختلاف، دادگاه‌های تجدیدنظر، دادسراها و محاکم قضایی استان راه‌اندازی شده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این جرایم و تخلفات رسیدگی می‌کند.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی داوطلبان انتخابات گزارش خود را از طریق سامانه سجام(سامانه جامع اطلاع مردمی)و همچنین از طریق شماره تماس 09111756114 که در اختیار رئیس کل دادگستری استان قرار دارد، به‌صورت پیامک اعلام کنند.

وی داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم را از تبلیغات زودهنگام برحذر داشت و افزود:تبلیغات پیش از موعد و مهلت قانونی جرم محسوب شده و با متخلفان نیز طبق قانون برخورد می‌شود.

قاسمی وناجمی تأکید کرد:هیچ دستگاه دولتی و اجرایی و شخصیت حقوقی حق ندارد با استفاده از سمت خود به نفع یا ضرر داوطلبی اقدام کند.

وی درباره خرید و فروش آرا در زمان انتخابات هم هشدار داد و گفت:در انتخابات گذشته هم گزارش‌هایی درباره خرید و فروش رأی در استان داشتیم اما چون چندان مستند نبود، مجازات چندانی در این زمینه نداشتیم اما داوطلبان و هواداران آنها بدانند در صورت گزارش مستند به شدت با مرتکبین برخورد خواهدشد.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان ادامه داد:دخالت افراد به هر نحوی در انتخابات غیرقانونی است و برای متخلفان 12 سال محرومیت از عضویت در هیئت‌های اجرایی پیش‌بینی شده است./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8793



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96