اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس‌کل دادگستری گلستان: ضعف نظارت پاشنه آشیل دستگاه‌هاست
رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: اینکه هر دستگاهی را با دقت بررسی کنیم باید چند نفری دستگیر شوند، نشان می‌دهد در نظارت خوب عمل نمی‌کنیم.

هادی هاشمیان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای اداری شهرستان مراوه‌تپه بابیان این که یکی از تکالیف ما به‌عنوان مسئول، نظارت است،‌اظهار کرد:اگر مدیران ما نظارت داشته باشند نوبت به دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نمی‌رسد.

وی ادامه داد:قبلاً فقط با کسی که عمل مجرمانه انجام می‌داد، برخورد می‌کردیم اما با دستور رئیس قوه قضاییه برای کسانی که با کوتاهی در انجام‌وظیفه و عدم نظارت، سبب وقوع جرم می‌شوند هم پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

رئیس‌کل  دادگستری  گلستان افزود:پرونده تعدادی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محاکم استان در حال رسیدگی است که مهم‌ترین علت وقوع این جرائم، نادیده گرفتن سه اصل پیش‌بینی، پیشگیری و نظارت از سوی مدیران این دستگاه‌هاست.

هاشمیان گفت:دادستان مرکز استان برای مدیران این کارکنان که در نظارت خوب عمل نکردند، پرونده تشکیل داد و تعدادی از آنان هفته‌های اخیر احضار شده‌اند.این که به هر دستگاهی مراجعه و بررسی کنیم چند نفری باید بازداشت شوند، نشان از کمرنگی نظارت و پیشگیری در دستگاه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حمایت از سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت:امنیت که مهم‌ترین مؤلفه سرمایه‌گذاری است در استان وجود دارد و مسئولان باید تلاش کنند مسیر تولید و سرمایه‌گذاری در استان را هموار کنند.

هاشمیان گفت:در دستگاه قضایی استان هم تلاش خود را حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران به کار گرفته‌ایم و در بازدیدهای میدانی مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی و برای رفع آن تلاش می‌کنیم که خوشبختانه از پارسال ۲۷ واحد تولیدی، دوباره رونق گرفتند و ۶۰۰ کارگر مشغول به کار شدند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و گفت:همه باید برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم در استان تلاش کنیم.

وی افزود:اگر کاندیداها دو اصل معرفی صادقانه خود به مردم و خودداری از تخریب سایر کاندیداها را رعایت کنند، انتخابات سالم و پرشوری خواهیم داشت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از دادگستری گلستان، هاشمیان بابیان این که تخریب جرم است و دستگاه قضایی هم برخورد می‌کند، گفت:باکسانی که برای رسیدن به کرسی مجلس، دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب را تخریب می‌کنند، بدون اغماض برخورد می‌کنیم./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/8825



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96