اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۷۵ هزار واحدمسکونی در روستاهای گلستان مقاوم‌سازی شد
مدیرکل بنیادمسکن گلستان با بیان اینکه حدود نیمی از واحدهای مسکونی در روستاهای استان غیرمقاوم است، گفت: در این سال‌ها ۷۵ هزار واحدمسکونی مقاوم‌سازی شده است.

محمدتقی زمانی‌نژاد در گفت‌وگو با  کاسپین خبر  در گرگان اظهارداشت:در روستاهای استان براساس آخرین آمار و اطلاعات حدود 229 هزار واحدمسکونی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها غیرمقاوم و ناایمن است.

وی با اشاره به وجود 128 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاها افزود:از اواسط دهه 80 تا کنون 75 هزار واحدمسکونی در روستاهای استان در قالب طرح نوسازی و بازسازی، مقاوم‌سازی شد.

مدیرکل بنیادمسکن استان با بیان اینکه در قالب این طرح دولت  تسهیلات  ارزان قیمت در اختیار روستاییان قرار می‌دهد، گفت:سهمیه امسال در استان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی 6 هزار واحد است که 40 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت 15 ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت:کسانی که نتوانند با مبلغ تسهیلات خانه خود را بسازند به صورت موردی از کمک‌های بلاعوض بنیادمسکن و همچنین تسهیلات مکمل برخوردار می‌شوند.

زمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به روند مطلوب بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق  سیل ‌زده استان گفت:14 هزار و 476 واحدمسکونی تعمیر و تحویل مردم شده و همچنین از مجموع 7 هزار و 707 واحد تخریبی نیز پی کنی 7 هزار و 248 واحد انجام شده است.

وی ادامه داد:در این مدت 28 هزار و 683 مالک خسارت‌دیده برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به بانک معرفی که از این تعداد 27 هزار و 600 نفر موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.

مدیرکل بنیادمسکن استان گفت:از ابتدای بازسازی مناطق سیل‌زده تا کنون 152 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک بلاعوض به 29 هزار و 684 مالک واحد خسارت دیده پرداخت شد.

وی افزود:هم چنین 6 هزار و 384 واحد در مرحله فونداسیون، 5 هزار و 554 واحد در مرحله اجرای اسکلت، 4 هزار و 153 واحد در مرحله اجرای سقف و 2 هزار و 943 واحد نیز در مرحله دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی قرار دارند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8830



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96