اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دستگیری شکارچیان غیرمجاز در خلیج گرگان
رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان گفت که محیط‌بانان این اداره به همراه ماموران دریابانی پایگاه بندرترکمن در حین گشت و پایش مشترک در پهنه آبی خلیج گرگان و ساحل خواجه نفس ۲ شکارچی غیرمجاز را به‎همراه دو قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.

علی بیانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار  کاسپین خبر  اظهار داشت:علاوه بر سلاح از این افراد ۳۳ فشنگ، ده ها قطعه اردک پلاستیکی(اردک طعمه)و ادوات شکار کشف و ضبط شد. 

وی افزود:با وجود مسوولیت سنگین دریابانی گلستان در حفظ و حراست از سرحدات آبی ایران در دریای خزر، این نهاد نظامی در راه حفظ و پاسداشت حیات وحش منطقه از هیچ کمکی به  محیط زیست  دریغ نمی کند.

با وجود امکان دریافت پروانه شکار از محیط زیست، برخی شکارچیان بدون پروانه به شکار مشغول هستند که در صورت دستگیری علاوه بر معرفی به دادگاه از دریافت پروانه شکار در سالهای بعد نیز محروم خواهند شد.

پیش تر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از آغاز فصل شکار پرندگان آبزی برای دارندگان پروانه عادی شکار در این استان خبر داده بود.

به گفته محمدرضا کنعانی دارندگان پروانه شکار می توانند در مناطق محدود و در روزهای پنجشنبه و جمعه برخی گونه های مشخص شده را شکار کنند.

فصل شکار پرندگان آبزی در گلستان از ۱۲ دی آغاز شده تا ۲ بهمن ماه ادامه دارد.

 بندرترکمن  با هشتاد هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع است و به سبب همجواری با دریای خزر زیستگاه های حیات وحش زیادی دارد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8879



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96