اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



یخبندان و دمای زیرصفر درجه در انتظار گلستانی‌ها/گاز برخی واحدهای صنعتی قطع شد
با کاهش فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان گلستان امشب شاهد یخبندان و دمای زیرصفر درجه در مناطق مختلف استان خواهیم بود که در پی آن میزان مصرف گاز نیز افزایش خواهدیافت.

به گزارش  کاسپین خبر  از  گرگان ، محمدرضا رحمان‌نیا، معاون توسعه و پیش‌یابی هواشناسی گلستان در این باره اظهارداشت:فعالیت سامانه سرد و بارشی که از روزهای گذشته در استان فعال شده بود از اواسط امروز کمتر شد.

وی افزود:در مدت فعالیت این سامانه شاهد بارش باران و  برف  در مناطق مختلف استان بودیم.بیشترین میزان بارش باران 17 میلی‌متر و از  مینودشت  و همچنان بیشترین بارش برف نیز از گردنه  خوش ییلاق  تا 22 سانتی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌یابی هواشناسی استان ادامه داد:با توجه به کاهش ابرناکی امشب شاهد وقوع یخبندان و کاهش شدید دما خواهیم بود.براساس الگوهای پیش‌یابی در نیمه شرقی استان دمای هوا به منفی 2 تا منفی 4 درجه و در نیمه غربی نیز به صفر تا منفی 2 درجه می‌رسد.

وی گفت:البته این وضعیت موقتی است و فردا شاهد روند افزایشی دما هستیم که این شرایط تا روز جمعه ادامه دارد.اما از بعدازظهر روز جمعه و با ورود یک سامانه سرد و بارشی به استان شاهد بارش باران در مناطق مختلف و کاهش دما خواهیم بود.

لزوم مدیریت مصرف برای جلوگیری از افت فشار  گاز 

محمدرحیم رحیمی، مدیرعامل شرکت گاز استان نیز با اشاره به افزایش میزان مصرف انرژی در استان بیان داشت:در 24 ساعت گذشته میزان مصرف گاز در استان یک میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی گفت:گاز مصرفی استان گلستان از جنوب کشور تأمین می‌شود که به صورت شبکه‌ای به خطوط انتقال کشور متصل است.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود:گاز برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان به دلیل افزایش مصرف و جلوگیری از افت فشار گاز در بخش خانگی، قطع و محدود شده است.

وی گفت:با توجه به بروز یخبندان و کاهش دمای هوا، مردم استان برای جلوگیری از افت فشار گاز و همچنین امکان برقراری گاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان، مصرف را در بخش خانگی مدیریت کنند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8912



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96