اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گذشت از قصاص دو محکوم
رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان گفت: خانواده دو مقتول از قصاص قاتلان گذشتند.

به گزارش خبرنگار  کاسپین خبر ، احمد جعفری رییس شورا‌های حل اختلاف گلستان گفت:با بخشش این دو نفر، تعداد کسانی که از ابتدای امسال دوباره به زندگی بازگشته اند به ۱۲ تن رسید.


او گفت:یکی از محکومینی که بخشیده شد فردی است که ۵ سال پیش زمانی که ۳۳ ساله بود در مراسم عروسی پس از یک دعوای لفظی، مرگ دوست ۳۲ ساله اش را رقم زد.


جعفری افزود:با قطعی شدن حکم  قصاص ، اعضای  شورای حل اختلاف  شعبه صلحی ویژه زندان گرگان در چند مرحله از معتمدان و ریش‌سفیدان محلی برای میانجیگری دعوت کردند، اما خانواده مقتول حاضر به بخشش قاتل نشدند.


جعفری ادامه داد:در روز اجرای حکم قصاص پادرمیانی‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول، به حرمت ایام فاطمیه طناب دار را از گردن قاتل فرزندشان برداشتند و او را بخشیدند.


رئیس شورای حل اختلاف استان در ادامه گفت:دومین پرونده رضایت هم مربوط به جوانیست که سال ۹۳ به دنبال اختلافات خانوادگی و مصرف مواد مخدر روان گردان، همسرش را به قتل رسانده بود.


احمد جعفری افزود:پس از گذشت ۵ سال از آن اتفاق تلخ، اعضای شعبه سازش ویژه قتل و زندان گرگان برای بررسی سراغ این پرونده رفتند و با مشاهده آثار ندامت و اصلاح قاتل چندین بار با خانواده مقتول دیدار و برای بخشش قاتل با آنان گفتگو کردند.


او گفت:پس از چندین نشست، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و دامادشان را بخشیدند.


رئیس شورای حل اختلاف گلستان تاکید کرد:اعضای شورا در پرونده افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.


امسال ۱۲ محکوم به قصاص در استان با گذشت خانواده‌های داغدار و پادرمیانی شعب ویژه صلحی شورای حل اختلاف، بخشیده شده اند./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/8921



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96