اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دانشجویان چینی مقیم گرگان در سلامت هستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که تاکنون موردی از وجود ویروس کرونا در این استان تایید نشده و دانشجویان چینی ساکن گرگان هم در سلامت هستند.

دکتر سراج الدین عارف نیا امروز یک‌شنبه در گفت و گو با  کاسپین خبر  اظهار داشت:اگر اتباع  چین ی ساکن در گلستان طی ۱۴ روز اخیر به کشورشان سفری داشته‌اند حتما مورد نمونه برداری پزشکی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد:در مجموع تمهیدات پزشکی لازم برای نظارت و صیانت  بهداشت ی در  استان  گلستان اندیشیده است.

در همین ارتباط مسوول روابط عمومی جامعه المصطفی گرگان گفت:در این مرکز حدود ۶۰ دانشجوی چینی مشغول تحصیل هستند و محدودیتی برای سفر به کشورشان وجود ندارد اما هنگام بازگشت به ایران حتما قرنطینه و آزمایش‌های لازم پزشکی از آنها به عمل می‌آید.

سعید رنجبر به خبرنگار  کاسپین خبر  افزود:پس از شیوع ویروس  کرونا  در برخی کشورها هیچ‌یک از دانشجویان چینی مشغول به تحصیل در گرگان به کشورشان سفر نداشته‌اند.

جامعه المصطفی شعبه گرگان حدود ۷۰۰ طلبه و دانشجوی زن و مرد خارجی از کشورهای مختلف دنیا دارد.

ویروس کرونا از چندی پیش در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد.

این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.

در پی اعلام وضعیت اضطراری ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت طی نامه به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری درخواست کرد که همه پروازهای رفت و برگشت به چین تا اطلاع بعدی لغو شود./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8972



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96