اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده ولی فقیه در گلستان:

وعده های رئیس جمهور در گلستان عملی نشد
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اجرای طرح گردشگری در آشوراده گفت: وعده های رئیس جمهور در گلستان عملی نشد.

به گزارش  کاسپین خبر ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری گلستان ضمن گرامیداشت  دهه فجر ، اظهارکرد:سیل ابتدای سال ۹۸ خسارات سنگینی به گلستان وارد کرد و از سراسر ایران کمک های زیادی به مردم شد.

وی با اشاره به کمک های دولت در جبران خسارت سیل، گفت:دولت هم تاکنون دو هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان در بازسازی مناطق سیل زده و جبران خسارت ها هزینه کرده که قابل ملاحظه است.

نورمفیدی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گلستان، افزود:ایشان در سفر خود به مردم وعده هایی دادند که برخی از آنها به سرانجام نرسیده است از جمله این وعده ها گردشگری جزیره آشوراده بود که طبق نظر کارشناسان از زمان کلنگ زنی تاکنون حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه موانع بسیاری بر سر راه این پروژه گذاشته شده است، در خصوص خلیج گرگان گفت:خلیج گرگان در حال خشک شدن است و اگر از هم اکنون برای آن تمهیداتی اندیشیده نشود علاج بخشی آن زمان بر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان توضیح داد که راه ارتباط خلیج گرگان با دریا تقریباً قطع شده است و با لایروبی خزینی و چاپاقلی می توان آب را به آن رساند اما برخی موانع بر سر راه آن وجود دارد.

وی افزود:مقرر شده بود که ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی شمال استان زهکشی شود که تاکنون ۳۰ هزار هکتار زهکشی شده و امیدواریم که با سرعت بیشتری این عمل اتفاق بیفتد.

نورمفیدی گفت:باید کار بزرگ و پروژه بزرگ در گلستان انجام شده تا زمینه ساز تحول و ایجاد اشتغال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:راه آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان با حضور روسای سه کشور راه اندازی شد و همگان بر این باور بودند که تحول اساسی در استان روی خواهد داد اما این پروژه هم در بخش هایی دچار موانعی است.

نورمفیدی به ایجاد راه آهن گرگان-مشهد اشاره کرد و آن را سبب توسعه استان برشمرد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8993



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96