اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نصب نخستین نیروگاه خورشیدی گلستان در «بقعه دانشمند» گنبدکاووس
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: نخستین نیروگاه خورشیدی 15 کیلووات گلستان در دهه فجر در «بقعه ملاعلی عطا دانشمند» گنبدکاووس نصب و راه‌اندازی می‌شود.

صالح محبی امروز در گفت و گو با  کاسپین خبر  در  گنبد کاووس اظهار کرد:برای نخستین بار و در راستای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی  نیروگاه خورشیدی  15 کیلوواتی در«بقعه ملاعلی عطا دانشمند»واقع در نوار مرزی گنبدکاووس در  دهه فجر  به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود:در نخستین فاز راه‌اندازی این بقعه 150 میلیون تومان هزینه شده است و امید داریم در نوار مرزی بتوانیم از انرژی خورشیدی برای استفاده بهینه انرژی و اشتغالزایی مناطق محروم به نحو مطلوب استفاده کنیم.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس ادامه داد:در شهرستان گنبدکاووس 699 موقوفه وجود دارد که از این تعداد 39 موقوفه منفعتی و 660 موقوفه انتفاعی است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه اماکن مقدسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان قطب فرهنگی شوند و به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این اماکن با توجه به فرا رسیدن ایام دهه فجر این کارگروه تشکیل شد.
مسئول کارگروه اماکن مقدسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت:در این کارگروه برنامه‌ریزی شد تا برنامه‌های فرهنگی و قرآنی شهرستان در ایام دهه فجر در امامزاده یحیی بن زید(ع)برگزار شود.
محبی اضافه کرد:در همین راستا برنامه‌هایی مانند محفل انس با قرآن نیروهای نظامی و انتظامی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نشست بصیرتی و تبیین اهداف انقلاب اسلامی با بانوان و غیره در امامزاده یحیی بن زید(ع)برگزار شده و می‌شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/9001



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96