اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بندر تجاری "خواجه نفس" با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان گلستان ساخته می‌شود
استاندار گلستان گفت: بندرتجاری خواجه نفس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است که می‌تواند تبدیل به بندری برای واردات چوب و خوراک طیور شود.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان گمرک استان گلستان اظهارداشت:گمرک اینچه برون نه فقط برای گلستان بلکه برای رشد تجارت و اقتصاد کشور مفید است و سرمایه‌گذاری در آن سبب بهبود ترانزیت کالا، توسعه صادرات و واردات و افزایش اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به دسترسی جمهوری اسلامی از طریق استان گلستان به کشورهای آسیای میانه گفت:موقعیت جغرافیایی در تجارت به عنوان مزیت نسبی شناخته می‌شود و باید از آن به درستی استفاده کنیم.

 استاندار  گلستان افزود:استفاده از ظرفیت  بخش خصوصی  و کاهش بروکراسی‌های اداری در افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه موثر است.

وی با بیان اینکه گلستان می‌تواند نقش موثری در زمینه توسعه ارتباطات و مبادلات تجاری با منطقه اوراسیا داشته باشد، اظهارداشت:با توجه به پیوستن ایران به بلوک  اقتصادی  اوراسیا و امکان صادرات 500 قلم کالا و واردات 380 قلم کالا با تعرفه صفر و یا حداقل تعرفه، گلستان می‌تواند 92 قلم محصول کشاورزی و دیگر تولیدات و نیازهای خود را از این طریق در واردات و صادرات وارد کند.

حق‌شناس با اشاره به فعال شدن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندرتجاری خواجه نفس گفت:تلاش ما این است با راه‌اندازی  بندر خواجه نفس  از آن برای واردات چوب و خوراک طیور استفاده کنیم./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/9014



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96