اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ترخیص ۷۴ واگن بار در گمرک اینچه‌برون منتظر موافقت ترکمنستان است
مدیرکل گمرکات گلستان اعلام کرد که ۷۴ واگن و ۲۰ کامیون ترانزیت حامل سیمان، پروفیل و مواد غیرخوراکی در محل گمرک و راه‌آهن اینچه‌برون این استان در انتظار پذیرش و موافقت کشور ترکمنستان است.

سیدابراهیم حسینی روز شنبه در گفت و گو با  کاسپین خبر  اظهار داشت: ترکمنستان  از اوایل اسفند سال گذشته و برای جلوگیری از شیوع  کرونا  از پذیرش محموله‌های صادراتی و ترانزیتی از مرز اینچه‌برون خودداری کرده و به کامیون‌ها و واگن‌های صادراتی ایران اجازه عبور نمی‌دهد.

وی با یادآوری گفت و گوی تلفنی ۱۰ اردیبهشت روسای جمهوری ایران و ترکمنستان، افزود:با وجود این گفت و گو که طرفین، لزوم بازگشت همکاری‌های اقتصادی به روال قبل از شیوع کرونا و برقراری تبادلات تجاری در مرزهای مشترک با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توافق قرار دادند، هنوز امکان تبادل تجاری از  گمرک ات  گلستان  به ترکمنستان فراهم نشده است.

حسینی افزود:در صورت گشایش مرزی، امکان گندزدایی و ضدعفونی کالاهای صادراتی و ترانزیتی در راه آهن و نقطه صفر مرزی فراهم است.

 اینچه برون ، تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع شده و حدود ۸۰ کیلومتر تا شهر گنبدکاووس فاصله دارد.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان-ترکمنستان-ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

کرونا که ویروس عامل آن از طریق ریز قطرات فرد آلوده در هوا و نیز اشیای آلوده منتقل می‌شود و هنوز دارو و واکسن مشخصی برای آن  شناسایی نشده، اواسط ماه دسامبر(۲۴ آذر ۹۸)در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد و اواخر بهمن ماه ۹۸ به طور رسمی به ایران راه یافت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسید./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/90589



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96