اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان خبرداد:

انجام مطالعات خط آهن اینچه‌برون-شاهرود
استاندار گلستان گفت: بخش خصوصی مطالعات خط آهن اینچه‌برون-گنبدکاووس-آزادشهر-شاهرود را با استفاده از ظرفیت مشاوران شرکت زیرساخت، انجام خواهد داد و پس از آن پروژه آغاز می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،هادی حق‌شناس عصر امروز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت در سی و یکمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد:ایجاد این خط آهن مسیر ترانزیت را حداقل ۵۰۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند و این برای تبادل کالا در داخل و خارج از کشور مفید است.

وی افزود:توافقات صورت گرفته بین جمهوری اسلامی و ترکمنستان به گونه است که طی هفته‌های آتی امکان تبادل کالا از مرز اینچه‌برون با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی وجود خواهد داشت و بازرگانان می‌تواند فعالیت‌های تجاری خود را پس از شیوع ویروس کرونا ازسرگیری کنند.

 استاندار  گلستان خاطرنشان کرد:سال گذشته ۱۴۰ میلیون دلار صادر و ۷۰ میلیون دلار واردات از مرز اینچه‌برون انجام شده که باید تلاش کنیم با توجه به مزیت‌های استان تبادلات بازرگانی را در سال جاری افزایش دهیم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس با اشاره به وجود کارخانه‌های شالیکوبی در استان، تصریح کرد:بهسازی و مدرن سازی واحدهای شالیکوبی بلامانع است و واحدها یک سال برای این اقدام فرصت دارند.

وی گفت:تلاش داریم با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی و بخش  کشاورزی  صنایع تبدیلی را در استان توسعه دهیم تا کالاها به‌صورت فراوری شده از استان صادر شوند و ارزش‌افزوده محصولات در استان باقی بماند.

استاندار گلستان، هدف شورای گفتگو را افزایش نقش بخش خصوصی و کاهش نقش بخش دولتی دانست و خاطرنشان کرد:در ارائه پروژه‌های  عمرانی  نیمه‌کاره به بخش خصوصی محدودیتی وجود ندارد و چنانچه متقاضی وجود داشته باشد همکاری لازم صورت می‌گیرد.


http://www.caspiankhabar.com/90658



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96