اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۹۴ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی گلستان در آتش سوخت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امسال بیش از ۱۹۴ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان دچار آتش‌سوزی شده است.

ابوطالب قزلسفلو در گفت‌وگو با  کاسپین خبر  در گرگان اظهارداشت:از ابتدای امسال 125 فقره حریق در جنگل‌های طبیعی استان رخ داد که به 119.4 هکتار خسارت وارد کرد.همچنین وقوع 31 مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی دست‌کاشت استان نیز به 6 هکتار از این عرصه‌ها خسارت زد.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع 194.4 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان دچار آتش‌سوزی شد، گفت:در این مدت 38 مورد آتش‌سوزی نیز در مراتع استان رخ داد که به 69 هکتار از این عرصه‌ها خسارت وارد شده است.

مدیرکل  منابع طبیعی  و آبخیزداری استان افزود:عمده خسارت‌ها به ویژه در مناطق جنگلی در سطح که پوشیده از برگ بوده اتفاق افتاده و آتش‌سوزی آسیب کمتری به درختان زد.

قزلسفلو درباره تخریب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی استان از ابتدای امسال گفت:در این مدت 274 فقره پرونده با موضوع قطع درخت و نهال در استان تشکیل شده و در همین زمینه یکهزار و 322 پرونده که بخشی از آن در سال‌های قبل تشکیل شده، مطرح است.

وی افزود:562.6 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان امسال مورد دست‌اندازی و تجاوز و تخریب قرار گرفته است که تا کنون 51 هکتار از اراضی جنگلی، 533 هکتار از مراتع و 1.4 هکتار از سواحل استان رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین اعلام کرد:در این مدت 290 پرونده منجر به صدور حکم به نفع منابع طبیعی استان شده است.میزان جرایم دریافتی از متخلفان نیز در این مدت بیش از 21 میلیارد تومان بوده است.

وی یکی از اقدامات برای جلوگیری از تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع ملی را اجرای طرح کاداستر عنوان کرد و گفت:از ابتدای امسال این طرح در 11 هزار و 543 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اجرا شده و برای این اراضی سند به نام دولت دریافت شد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/9069



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96