اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیر پایانه ‌مرزی اینچه برون در گلستان خبرداد

شروع مجدد صادرات با احداث داکت ضدعفونی در پایانه مرزی اینچه برون
مدیر پایانه‌مرزی اینچه برون در استان‌ گلستان از احداث داکت ضدعفونی در پایانه مرزی اینچه برون خبرداد و گفت: با احداث این واحد صادرات از سرگرفته می شود.

به گزارش کاسین خبر به نقل از مهر، برای از سرگیری  صادرات  و واردات از مرز  اینچه برون  ایجاد تونل ضدعفونی در دستورکار مسئولان  گلستان  قرار گرفت.

این تونل برای ضدعفونی محمولات و ناوگان ورودی و خروجی به استان و جلوگیری از شیوع ویروس  کرونا  و عوامل بیولوژیک بیماری زا احداث شده است.

مدیر پایانه مرزی اینچه برون در استان گلستان در این خصوص گفت:این تونل(داکت)دارای ۲۰ متر طول، پنج متر عرض و پنج متر ارتفاع است که طبق توافق با طرف  ترکمنستان ی در مرز اینچه برون احداث شده تا کامیون های ورودی و خروجی به استان را ضدعفونی و گندزدایی کند.

محسن عامریون هزینه احداث این تونل را حدود ۲۰۰ میلیون تومان و از محل منابع بخش خصوصی اعلام کرد و گفت:در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا ترددی در مرز اینچه برون نداریم اما بزودی شاهد بازگشایی مرز و برقراری تبادلات  اقتصادی  خواهیم بود.

وی بیان کرد:سالانه حدود ۲۰ هزار تردد(ورود و خروج)از مرز اینچه برون انجام می شود که حجم عمده تبادلات با کشور ترکمنستان و تعدادی با کشور قزاقستان است.

گفتنی است که پایانه مرزی اینچه برون با حدود ۴۹ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که بخشی از مراودات اقتصادی اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می شود و ۵۵ کیلومتر تا آق‌قلا و ۷۵ کیلومتر تا گرگان مرکز استان فاصله دارد.

پیش از این هم مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ بیان کرده بود که تونل  بهداشتی  در ایستگاه مرزی اینچه برون آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد:عملیات ایجاد خود تونل به اتمام رسیده و هم اکنون در حال اقدامات تکمیلی و لوله کشی ها و نصب پمپ ها است.

لازم به ذکر است که از هشت اسفندماه سال گذشته ترکمنستان به دلیل شیوع کرونا از پذیرش محموله های صادراتی و ترانزیتی گلستان از مرز اینچه برون خودداری کرده و مکاتبات برای بازگشایی در حال انجام است.


http://www.caspiankhabar.com/90701



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96