اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۷۰۰۰ خانوار روستایی در گلستان تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند
مدیرکل بنیادمسکن گلستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته شد، گفت: امسال نیز ۷ هزار نفر از روستاییان استان صاحب خانه می‌شوند.

به گزاش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، از گرگان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستادهای  بازسازی   استان  که با حضور مدیرکل فناوری اطلاعات بنیادمسکن کشور برگزار شد، اظهارداشت:در  سیل  سال قبل بیش از 22 هزار واحد مسکونی در شهرها و  روستا های استان خسارت دید که با تلاش بنیادمسکن و ستادهای بازسازی همه واحدهای تعمیراتی در کوتاه ترین زمان مرمت و به خانواده‌ها تحویل داده شد.در خصوص واحدهای مسکونی احداثی نیز از 7 هزار و 707 واحد مسکونی بیش از 6 هزار و 500 واحد ساخته شده است.

وی گفت:تلاش ما ساخت همه واحدهای خسارت دیده تا پایان خردادماه امسال است و جشن پایان بازسازی را با حضور مسئولان کشوری در استان برگزار می‌کنیم.

مدیرکل بنیادمسکن استان هم چنین از ساخت 11 هزار واحد مسکونی در سال گذشته خبر داد و آن را اقدامی بزرگ در محرومیت‌زدایی و مقاوم سازی خانه‌های روستائیان دانست.

وی همچنین با اشاره به برنامه بنیاد برای احداث بیش از 7 هزار واحد در سال جاری گفت:4 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و 3 هزار واحد مسکونی نیز در قالب طرح مسکن ویژه محرومان در استان ساخته می‌شود.

حسینی از آمادگی  بنیاد مسکن  استان برای تامین مالی ساخت بیش از 10 هزار واحد در سال برای جبران عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌زدایی از روستاها خبر داد که لازمه آن عزم و مشارکت مردم است.

وی به اجرای طرح ضربتی شناسایی واجدان شرایط مسکن محرومان و همچنین اجرای دقیق و با سرعت این طرح در زمانی که تهدید ویروس کرونا اکثر ادارات و دستگاه‌های اداری را به طور کامل تعطیل کرده بود، اشاره کرد و گفت:70 درصد پروانه مسکن محرومان به صورت رایگان در استان صادر شده است.


http://www.caspiankhabar.com/90713



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96