اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مرحله دوم غربالگری بیماری کووید ۱۹ در استان گلستان اجرا شد/ ضرورت شناسایی زودهنگام بیماران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اهمیت شناسایی زودهنگام بیماران، گفت: مرحله دوم غربالگری بیماری کووید ۱۹ در استان با کمک یک‌هزار و ۱۵۷ نفر بهورز، ۵۶۹ نفر مراقب سلامت و ۲۸۴ نفر پزشک آغاز شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، ناهید جعفری در گرگان با اشاره به فعالیت تیم‌های  بهداشت ی در راه پیشگیری و غربالگری کووید 19 اظهارداشت:بیش از 98 درصد جمعیت تحت پوشش استان در مرحله نخست غربالگری بیماری کووید 19 از نظر علائم بیماری کووید غربالگری شدند.

وی افزود:با توجه به افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید و تبعات ناشی از آن در برخی از گروه‌های خاص و ضرورت شناسایی زودهنگام این دسته افراد، غربالگری مرحله دوم از اردیبهشت ماه در استان آغاز شد.

معاون بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان اظهار کرد:غربالگری بیش از 90 درصد افراد در تماس با بیماران مشکوک و قطعی کووید 19 حداقل به مدت 14 روز و غربالگری افراد بیش از 60 سال، افراد با نقص سیستم ایمنی، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای و زنان باردار به میزان توسط مراقبین سلامت و بهورزان در این طرح در اولویت است.

جعفری گفت:ایجاد امکانات نمونه‌گیری و انجام آزمایش PCR از بیماران مشکوک به بیماری کووید 19 در همه شهرستان‌های استان با اولویت بیماران با نقص سیستم ایمنی، مبتلایان بیماریهای زمینه‌ای و اطرافیان در تماس با بیماران کووید و انجام آزمایش در استان از برنامه‌های این طرح غربالگری است.

وی افزود:همچنین در این طرح به همه افرادی که به صورت سرپایی به مراکز مراجعه و تست آنان مثبت اعلام شده، آموزش‌های لازم در خصوص قرنطینه در منزل ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:در حال حاضر غربالگری مرحله دوم این طرح توسط یک‌هزار و 157 نفر بهورز، 569 نفر مراقب سلامت و 284 نفر پزشک در همه خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حال اجرا است.


http://www.caspiankhabar.com/90732



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96