اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



زباله‌های بیمارستانی گلستان بهداشتی دفن می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت که این سازمان با مشارکت بخش خصوصی، زباله‌های عفونی مراکز بیمارستانی و درمانی این استان را پس از بی‌خطرسازی و حمل مکانیزه، به‌صورت بهداشتی دفن می‌کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، محسن سمیعی روز یکشنبه اظهار داشت:روزانه ۸.۵ تا ۱۰ تن زباله بیمارستانی در ۳۰۰ مرکز درمانی از جمله ۱۶ بیمارستان گلستان تولید می‌شود که ۳ تا ۳.۵ تن آن مربوط به مراکز درمانی و بیمارستانی شرق استان است.

وی افزود:پیش از این مدیریت جمع آوری زباله‌های بیمارستانی، حمل و دفن  بهداشت ی آن در منطقه غرب گلستان برعهده سازمان مدیریت  پسماند  استان و در شرق گلستان برعهده یک شرکت خصوصی بود اما به دلیل بروز برخی مشکلات برای بخش خصوصی، بخشی زیادی از مسوولیت جمع آوری، حمل و دفن بهداشتی زباله‌های بیمارستانی استان به  سازمان مدیریت پسماند  واگذار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان ادامه داد:زباله‌های عفونی بیمارستانی برابر قوانین ابتدا باید توسط بیمارستان و با"اتوکلاو"بی‌خطر شده و سپس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله آهک پاشی و احاطه شدن با پوشش مناسب خاک، به صورت اصولی دفن شود.

سمیعی اضافه کرد:در حال حاضر یک مرکز دفن اصولی زباله‌های عفونی بیمارستانی در سایت بازیافت آق قلا فعال است و علاوه بر آن نیز زباله‌های عفونی مطب‌ها و درمانگاه‌های کوچک گلستان که امکانات بی‌خطرسازی ندارند، پس از انتقال به سایت آق قلا با سیستم اتوکلاو مرکزی بی‌خطرسازی و سپس دفن می‌شود.

وی ادامه داد:مکان پیش بینی شده برای دفن بهداشتی زباله‌های عفونی غرب گلستان در سایت بازیافت آق قلا، چهار هزار مترمربع وسعت و ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار مترمکعب زباله و پسماند پزشکی بی‌خطرسازی شده را با لایه‌های نفوذ ناپذیر"ژئوممبران"دارد.

مدیرعامل سازمان پسماند گلستان گفت:تا زمان مشخص شدن مکان مناسب برای دفن بهداشتی زباله‌های عفونی پزشکی شرق گلستان و آماده‌سازی آن، زباله‌های تولیدی این منطقه هم به سایت آق قلا منتقل می‌شود.

به گفته وی، ارتقای سیستم‌های بی‌خطرسازی، آموزش مداوم نیروهای شاغل در عملیات جمع‌آوری و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارگران از جمله مواردی است که به‌عنوان محورهای اصلی مدیریت پسماند مدنظر سازمان قرار دارد.

هم اکنون در منطقه شرق گلستان که نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان در هفت شهرستان آن شامل گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه سکونت دارند، ۱۰ بیمارستان دولتی و بخش خصوصی فعال است.


http://www.caspiankhabar.com/90738



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96