اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با شکسته شدن سد ید کشور چه اتفاقی افتاد؟
استاندار گلستان با اشاره به شکسته شدن یکی از دیواره‌های سد آب حاصل از استخراج ید در اینچه‌برون، گفت: دیواره سد به‌زودی تعمیر و آب رهاشده به داخل سد بازگردانده می‌شود.

هادی حق‌شناس عصر یکشنبه در بازدید از دیواره شرقی تالاب اینچه‌برون که روز شنبه دچار شکستگی شد، اظهار کرد:طی یک سال گذشته جلسات متعددی با مدیران شرکت کانسار خزر منعقد شده و دستورات لازم جهت رعایت نکات محیط زیستی به آن‌ها ابلاغ شده که البته آن‌ها نیز در حال اجرای موارد ذکر شده هستند.

وی یادآور شد:یکی از دیواره‌های  سد ی که شرکت جهت محبوس سازی آب حاصل از استخراج ایجاد کرده بود، شکسته شد و بخشی از این آب در پهنه قریب به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار از اراضی جاری شد.

 استاندار   گلستان  بیان کرد:در نخستین اقدام دیواره شکسته شده نهایتاً ظرف ۲۴ ساعت آینده مرمت خواهد شد و ظرف ۲ تا ۳ روز آینده آبی که پخش شده با استفاده از پمپ‌های قدرتمند به داخل سد برگردانده خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس خاطرنشان کرد:مهم‌ترین اقدامی که شرکت استخراج کننده باید با نظارت محیط زیست باید انجام دهد بازگرداندن آب حاصل از استخراج به زمین است که با دو حلقه چاه موجود و ۳ حلقه چاه در دست ایجاد، اجرا خواهد شد و امیدواریم با این اقدام مجموع آب استخراج شده و تزریق شده به تعادل برسند.

استخراج ید در کشور تنها در استان گلستان صورت می‌گیرد.


http://www.caspiankhabar.com/90746



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96