اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۰۰ میلیارد تومان برای برطرف کردن فرسودگی و بهینه‌سازی شبکه برق در گلستان نیاز است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به فرسودگی بالای شبکه برق در استان گفت: برای برطرف کردن فرسودگی و بهینه‌سازی شبکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، علی اکبر نصیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  استان  گلستان اظهار داشت:نیروگاه‌های  برق  کشور بیش از 60 هزار مگاوات ظرفیت تولید دارند و تولید هر یک مگاوات حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد و هزینه‌های دیگر را هم باید به آن اضافه کنیم.

وی افزود:در طول سال 200 تا 250 ساعت مشکل پیک مصرف برق داریم که گاهی به هزار و 250 مگاوات می‌رسد و نیاز است که فرهنگ مصرف بهینه در ساعات پیک همگانی شود.

نصیری ادامه داد:در ساعات 13 تا 17 باید مصرف برق را کنترل کرد و سال گذشته با صرفه‌جویی 77 مگاواتی عملکرد خوبی داشتیم و صنعتگران و کشاورزان همکاری داشتند و کمترین خاموشی در استان اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد:شرکت توزیع نیروی برق گلستان حامی تولید داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان است و از ظرفیت آنها برای صرفه‌جویی در مصرف برق بهره خواهد برد.

نصیری با بیان اینکه  سرقت  انرژی در استان گلستان زیاد است، افزود:ماموران ما دائما در حال بررسی کنتورهای برق مشترکان هستند که خارج از شبکه برق دریافت نکنند.

وی خاطرنشان کرد:حدود 100 میلیارد تومان از ادارات، واحدهای تولیدی و مشترکان خانگی طلب داریم و درخواست ما این است که این بدهی‌ها پرداخت شود زیرا حیات شبکه برق به قبوض برق وابسته است.

نصیری با بیان اینکه حوادث زیادی در گلستان رخ می‌دهد، یادآور شد:درصد فرسودگی شبکه برق گلستان بسیار زیاد است زیرا همواره در معرض خطر قرار دارد و برای برطرف کردن این فرسودگی نیازمند 100 میلیارد تومان هستیم.

وی ادامه داد:سال گذشته 30 میلیارد تومان هزینه بهسازی و بهینه‌سازی شبکه برق گلستان شد و امیدواریم امسال اعتبارات بیشتری در این زمینه جذب کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به نوسانات برق و آسیب به لوازم خانگی مشترکان گفت:برخی از این نوسانات به دلیل سرقت‌هایی است که در شبکه برق اتفاق می‌افتد، هفت هزار کیلومتر شبکه برق و 15 هزار ترانس برق در استان وجود دارد که نمی‌توانیم تمام آنها را کنترل کنیم.

نصیری افزود:بیمه‌هایی برای آسیب‌دیدگی لوازم برقی مشترکان خانگی وجود دارد که قراردادی میان شرکت توانیر و شرکت بیمه مورد نظر منعقد شده که به تشخیص کارشناس میزان خسارت وارده تعیین می‌شود.

به گفته وی 80 درصد مصرف برق استان گلستان توسط مشترکان خانگی است و از مردم تقاضا داریم با توجه به در پیش بودن فصل تابستان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.


http://www.caspiankhabar.com/90750



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96