اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

تولید صنعتی گلستان بر اثر کرونا آسیب ندید/ خسارت جدی به اصناف
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بر اثر شیوع کرونا بخش تولیدات صنعتی استان آسیب ندید اما خسارت جدی به واحدهای صنفی وارد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  حسین طلوعیان  اظهار کرد:تأثیر  کرونا  بر واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی  استان  از زوایای مختلف قابل بررسی است.

وی توضیح داد:تا قبل از شیوع کرونا تعداد واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی در استان یک واحد بود اما پس از شیوع این بیماری تعداد واحدهای تولیدی این بخش به هشت واحد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود:ظرفیت اسمی تولید مواد ضدعفونی کننده در استان پس از کرونا از پنج هزار تن به ۶۰ هزار تن رسید؛ اگر الکل می‌رسید بعضی از واحدها در سه شیفت مشغول کار بودند.

وی ادامه داد:در شرایط فعلی گلستان در تولید مواد ضدعفونی سطوح و دست به خودکفایی رسیده و بخشی از تولیدات در استان دپو شده است.

طلوعیان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید اسمی ماسک در استان به ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار عدد رسیده است، اضافه کرد:تا پیش از شیوع کرونا گلستان واحد تولید کننده ماسک نداشت و هم‌اکنون امکان صادرات ماسک سه لایه از استان فراهم شده و منتظر مجوز صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش تولیدات صنعتی استان آسیب قابل بیان نداشته‌ایم، تصریح کرد:هرچند بخش تولیدی استان از شیوع کرونا آسیب ندیده است اما با تعطیل اجباری خسارت جدی به صنوف مختلف به ویژه قنادی‌ها، رستوران‌ها، کیف و کفش، پوشاک و…وارد شده که به سادگی قابل جبران نیست.


http://www.caspiankhabar.com/90753



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96