اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازگشت محدودیت‌های کرونایی به گنبدکاووس
روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس ناشی از رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، برخی محدودیت‌ها را به این شهرستان بازگرداند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  فرماندار   گنبد کاووس روز سه‌شنبه با اعلام این خبر، گفت:در این راستا و با تصمیم ستاد مقابله با  کرونا  برای پیشگیری و کنترل شیوع این بیماری، تمام اماکن و تاسیسات ورزشی دولتی و خصوصی مانند باشگاه‌های ورزشی و استخرها و فعالیت‌های ورزشی این شهرستان از امروز تا اطلاع بعدی تعطیل است.

عبدالقدیر کریمی افزود:همچنین تا اطلاع بعدی در تمام ادارات گنبدکاووس علاوه بر رعایت پروتکل‌های  بهداشت ی، استفاده از ماسک در محیط اداری و در زمان حضور در جلسات درون و برون سازمانی برای همه کارکنان الزامی است.

کم توجهی به رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی موجب‌شده در ۱۰ روز اخیر آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در گنبدکاووس روند صعودی پیدا کند.

روز گذشته هم مدیر روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شهرهای گرگان و آق‌قلا را از لحاظ ابتلا به کرونا به مرز هشدار بازگرداند.

سیدمهدی حسینی گفت:همچنین در شرایطی که تعداد جان باختگان کرونا در اردیبهشت ماه هر روز بین یک تا ۲ نفر بود ، در روز شنبه پنج نفر به علت ابتلا به این بیماری در گلستان جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر فرهاد بدیعی رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، هم اینک حدود ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا از شرق گلستان در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند که این آمار در مقایسه با اوایل خرداد بیش از ۲ برابر شد.

وی تاکید کرد:نتیجه کم رنگ شدن رعایت اصول اولیه بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و دستکش و حضور در تجمعات مانند مراسم عروسی و عزا، افزایش شیوع کرونا در گنبدکاووس است.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند و هشت هزار و ۹۵۰ بیمار جان خود را از دست دادند.


http://www.caspiankhabar.com/90781



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96