اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مرمت و احیای بنا‌های تاریخی گلستان با مشارکت بخش خصوص / تسهیلات ۵ میلیارد تومانی برای رونق گردشگری خانه‌های تاریخی گرگان
مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان از احیا و مرمت ۹ بنای بافت تاریخی گرگان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد تجری  مدیر کل  میراث فرهنگی  گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت:با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  استان  و تفاهم با  صندوق کارآفرینی امید  از محل کمک‌های فنی و اعتباری ۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سرمایه‌گذاران برای احیای بافت تاریخی گرگان قرار گرفت.


احمد تجری افزود:۹ بنای تاریخی در بافت تاریخی گرگان توسط بخش خصوصی و با استفاده از این اعتبارات با نگاه کاربری‌های گردشگری در حال مرمت و احیاست.


تجری گفت:در گذشته فقط خانه باقری‌ها با ظرفیت صندوق حفظ و احیا مرمت و به بهره‌برداری رسید و امیدواریم با ظرفیت‌هایی که در بافت تاریخی گرگان وجود دارد و تعامل مدیرعامل احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور و مدیریت شهری گرگان بتوانیم از استعداد نهفته بافت گرگان بهره‌برداری کنیم.


او ادامه داد:در سفر مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به گلستان مقرر شد سه بنا با اولویت خانه تاریخی فاطمی و میرشهیدی گرگان و کاخ خوش ییلاق در اولویت واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.


http://www.caspiankhabar.com/90796



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96