اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد

افزایش ۷۰ تخت به ظرفیت بیمارستان۵ آذر/ ۲۶۸ بیمار تنفسی بستری شدند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: همه بیمارستان های استان بخش تنفسی دارند و ۷۰ تخت به بیمارستان پنج آذر اضافه شده است.

سراج الدین عارف نیا در گفتگو با کاسپین خبر  اظهارکرد:تاکنون ۲۹ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گلستان انجام شده و روزانه حدود ۶۰ نفر بیمار تنفسی در بیمارستان ها بستری می شوند.

معاون بهداشت ی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا، امسال اعتکاف در گلستان برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازارهای هفتگی در سطح استان تعطیل‌شده‌اند، گفت:در خصوص ادامه داشتن یا نداشتن تعطیلی  مدارس در هفته آینده، تا روز جمعه تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

عارف نیا گفت:تاکنون ۲۶۸ بیماری تنفسی در استان بستری شده و گزارش های ما دقیق تر و تمرکز بر روی بیماران تنفسی است

وی با بیان اینکه از روزهای گذشته آمار نمونه برداری از بیماران افزایش یافته است، تصریح کرد که از افراد مشکوک قطعی نمونه گیری می شود.

عارف نیا افزود:در یک هفته گذشته پنج نفر در گلستان بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند و تا زمان اعلام نتایج نمی توان به طور قطعی گفت که آنها در چه بیماری فوت کردند.

وی ادامه داد:روز گذشته جواب یک نمونه به استان اعلام شد و این فرد که تست وی مثبت بود، ساکن شرق استان است.

عارف نیا بیان کرد:همه بیمارستان های استان بخش تنفسی دارند و ۷۰ تخت به بیمارستان پنج آذر اضافه شده است.

وی اضافه کرد:اگر لازم شد بیمارستان های بندرگز، مینودشت، آق قلا و پیامبر اعظم(ص)گنبدکاووس را صرفاً برای بستری کرونا در نظر خواهیم گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد:در حال حاضر پذیرش بیمار الکتیو ممنوع شده و فعلاً به سوله برای بستری بیماران مشکوک به کرونا نیاز نداریم.

عارف نیا ادامه داد:اگر ظرفیت بیمارستان های پر شد به سمت ایجاد سوله خواهیم رفت./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9080



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96