اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش کودکان مبتلا به کرونا در استان گلستان؛ شیوع کرونا در شرق استان بیشتر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تعداد کودکان مبتلا به کرونا در استان گلستان افزایش داشته است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:تعداد کودکان مبتلا به کرونا در استان  گلستان  نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته و متاسفانه چند کودک بر اثر کرونا جان‌باختند.

وی افزود:در حال حاضر نسبت به پیک کرونا در استان یک چهارم بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند اما به همان تعداد کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها داریم که نشانه بدی است.

فاضل ادامه داد:ویروس کرونا موذی است و نمی‌توان برآورد کرد چگونه تشدید می‌شود، برآوردهای قبلی این بود کودکان کمتر درگیر می‌شوند اما اکنون ابتلای کودکان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد:کودکان مشکوک به کرونا را بر اساس علائم بالینی بستری می‌کنیم و سپس از آنها تست گرفته می‌شود و حتی اگر تست آنها هم منفی شود نمی‌توانیم بگوییم مبتلا به کرونا نبوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به اشاره به شیوع بیشتر کرونا در شرق استان گفت:در اسفندماه شهرستان‌های شرق گلستان کمتر درگیر کرونا شدند و اکنون شاهد شیوع بیشتر این ویروس در مناطق شرق به‌ویژه روستاها هستیم.

فاضل افزود:گنبدکاووس، مراوه تپه، کلاله و گالیکش، چهار شهرستان شرق استان هستند که در وضعیت قرمز قرار دارند و مینودشت هم به وضعیت قرمز نزدیک است.

وی خاطرنشان کرد:یکی از دغدغه‌های ما، رسانه‌ها و بسیاری از مردم شلوغی تفرجگاه‌های شهر گرگان است و اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشت ی رعایت نشود ممکن است گرگان هم در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان یادآور شد:متاسفانه اکثر تصمیمات در سطح ملی گرفته می‌شود و ما درخواست دادیم برخی تصمیمات برای محدودیت‌ها به استان گلستان تفویض شود که با آن موافقت نشد و دغدغه خود را با وزیر بهداشت مطرح می‌کنیم تا در ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به استان خاص تصمیم‌گیری شود.


http://www.caspiankhabar.com/90807



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96