اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بلندگوها برای اعلام خطر شیوع دوباره کرونا در گلستان روشن می‌شود
آمار مبتلایان به کرونا در گلستان رو به افزایش است و کم توجهی به رعایت توصیه‌های پزشکی و بهداشتی سبب شده مسوولان این استان بار دیگر به فکر استفاده از روش‌های تبلیغی گوناگون مانند بلندگوهای سیار برای اعلام خطر همه‌گیری دوباره این بیماری بیفتند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، افزایش تعداد مبتلایان به  کرونا  در  گلستان  و ضرورت یادآوری پروتکل های  بهداشت ی، به صدور دستور  استاندار  برای بهره گیری از ظرفیت روابط عمومی ادارات، استفاده از خودروهای دارای بلندگو برای بازگو کردن شعارهای بهداشتی و توجه به ظرفیت علما و متنفذین برای آگاه سازی مردم به عنوان روش های اطلاع رسانی در این اوضاع حساس منجر شد.

استاندار گلستان در نشست دیروز یکشنبه ستاد مقابله با کرونا گفته بود:حدود ۶۰۰ هزار نفر از روستاییان استان در معرض ابتلا به کرونا هستند که یادآوری ضرورت رعایت نکات بهداشتی می تواند منجر به رعایت این توصیه‌ها و کاهش روند ابتلا به این بیماری شود.

کم توجهی شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش روزانه تعداد مبتلایان در هفته‌های گذشته، وضعیت سفید و زرد گلستان را به شرایط قرمز و بحرانی کرونا تبدیل کرده و گلستان را آماده اجرای محدودیت‌هایی همانند اواخر اسفند پارسال و فروردین امسال کرد.

بر اساس اعلام روز گذشته رییس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان، همه شهرهای استان از وضعیت سفید خارج شده و هفت شهر استان در وضعیت قرمز و بقیه در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

شروع فصل برداشت محصولات  کشاورزی  و جابه جایی مداوم کارگران فصلی برای حضور در مزارع با خودروهای دارای حجم کم و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلای روستاییان گلستان به کرونا است.

استاندار گلستان گفت:در روزهای اخیر روستاییان استان بیش از شهرنشینان درگیر کرونا شده اند که یکی از دلایل آن، آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی و کاهش محسوس توجه به پروتکل های بهداشتی است.

حق شناس ادامه داد:اگر به اصل اطلاع رسانی و هشدار به روستاییان توجه نکرده و آن ها را ترغیب به رعایت توصیه ها نکنیم، با طغیان شیوع کرونا در این جوامع مواجه خواهیم شد.

 گنبد کاووس از جمله شهرهای دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا است که به دلیل افزایش تعداد مبتلایان، برخی محدودیت ها از چند روز گذشته در این شهر بار دیگر اعمال شده است.

 فرماندار  گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیون و متنفذین هر منطقه برای اطلاع رسانی خطر شیوع بیشتر کرونا در این شهرستان گفت:در صورت نیاز از ماشین‌های بلندگودار برای اعلام وضعیت قرمز کرونا در مناطق روستایی استفاده خواهیم کرد.

عبدالقدیر کریمی اظهار داشت:در روزهای اخیر و با قرمز شدن وضعیت کرونا در گنبدکاووس، جلسات متعددی با سازمان های مردم نهاد و گروه‌های مردمی که در پیک اول کرونا فعال بودند برگزار کردیم تا از ظرفیت این گروه‌ها برای اطلاع رسانی به مردم به خصوص در فضای مجازی استفاده کنیم.

وی گفت:در پیک اول شیوع کرونا ۸۰ درصد مبتلایان گنبدکاووس ساکن مناطق شهری و بقیه روستایی بودند اما در پیک دوم، این آمار بر عکس شده و تعداد مبتلایان روستایی بیشتر از شهرنشینان است.

کریمی ادامه داد:کاهش سخت گیری ها، گرانی تجهیزات حفاظت فردی، کاهش نگرانی مربوط به مرگ و میر و آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی از عوامل بالا رفتن دوباره آمار مبتلایان به کرونا در گنبدکاووس است.

از جمله دلایلی که به عنوان عامل شیوع بیشتر کرونا در روزهای اخیر اعلام می شود، کم توجهی اصناف در رعایت پروتکل های بهداشتی است که پلمب چند واحد صنفی در  گرگان  به دلیل نادیده گرفتن این توصیه ها این نظر را تایید می کند.

فرماندار گرگان گفت:در ۱۰ روز گذشته از ۲ هزار واحد صنفی این شهرستان سرکشی شد تا روند رعایت پروتکل های بهداشتی در آن ها بررسی شود که ۲ درصد این واحدها به دلیل خودداری از رعایت پروتکل ها بهداشتی و انجام اقدامات پر خطر به مراجع قضایی معرفی و پلمب شدند.

محدودیت هایی از قبیل لغو امتحانات دانشگاه ها، تعطیلی آستان مقدس امامزادگان(ع)، تعطیلی بازارهای هفتگی، تعطیلی گیم نت ها و باشگاه های ورزشی، پارک های بازی و مینی پارک های کودکان، تعطیلی تالارها، رستوران ها، کافه ها و کافه باغ ها از هفته اخیر در شهرهای قرمز استان گلستان اعمال شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته اعلام کرد که اگر روند شیوع ویروس کوئید ۱۹ ادامه داشته باشد، قرمز شدن همه شهرهای استان دور از انتظار نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن گفت:تاکنون ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۶۲۳ نفر رسید.


http://www.caspiankhabar.com/90810



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96