اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد

افزایش تخت بیمارستانی درگنبد/روند صعودی کروناتاهفته بعدادامه دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پیش بینی می کنیم روند افزایش شیوع کرونا، تا اواسط هفته آینده در گلستان ادامه داشته باشد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  عبدالرضا فاضل  اظهارکرد:هم اکنون ۴۵۱ بیمار  کرونا یی در گلستان بستری بوده و بیش ترین بیماران در بیمارستان های پیامبر اعظم(ص)و خاتم الانبیا(ص)و حضرت رسول اکرم(ص)کلاله تحت مراقبت هستند.

وی با بیان این که بیمارستان کلاله بیماران شهرستان مراوه تپه را هم پذیرش می کند، افزود:در علی آبادکتول ۳۱ بیمار کرونایی بستری بوده که یک سوم کل بیماران بستری در این بیمارستان را شامل می شود.

فاضل ادامه داد:در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان هم چند بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند که اگر تست آن ها مثبت شود به بیمارستان پنج آذر گرگان منتقل خواهند شد.

وی با بیان این که در پنج آذر ۳۵ بیمار بستری هستند، گفت:در دو روز گذشته، حدود ۶۰ تخت به ظرفیت بیمارستان های  گنبد کاووس اضافه شد تا بتواند جوابگوی بیماران باشد.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان بیان کرد:یک بخش ۲۴ تختخوابی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص)که بدون امکانات و پرستار بود را تجهیز کرده و هم اکنون در حال خدمت رسانی است و به همین اندازه هم در بیمارستان خاتم الانبیا تخت اضافه شد.

فاضل ادامه داد:به نظر می رسد گنبدکاووس امروز(پنجشنبه)و فردا کمبود تخت نداشته باشد اما ممکن است روز شنبه دچار مشکل شود.

وی با بیان این که پیش بینی می کنیم روند افزایش بیماری تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد، اضافه کرد:در اسفندماه شاهد شیب تند شیوع کرونا بودیم اما هم اکنون روند صعودی کندتر از پیک اول است و استان مانند اسفندماه درگیر نخواهد شد.

فاضل عنوان کرد:روز گذشته ۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های سطح استان بستری شده و ۶۸ بیمار هم ترخیص شدند.

فاضل با اشاره به این که هفت شهر گلستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، گفت:محدودیت هایی در شهرهای قرمز اعمال شده و از مردم می خواهیم با رعایت پروتکل ها به قطع زنجیره انتقال کمک کنند.


http://www.caspiankhabar.com/90831



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96