اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش قیمت نهاده‌ها علت گرانی مرغ و تخم مرغ در گلستان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها بوده و در حال حاضر این قیمت‌ها به قیمت اصلی خود که برای مرغداری‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد، رسیده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالغفار تخله معاون بهبود تولیدات  دام ی  جهاد کشاورزی  گلستان، گفت:در سال گذشته بالغ بر ۲۶۰ هزار تن گوشت  مرغ  در استان تولید شد و رتبه دوم کشور در این زمینه به گلستان اختصاص یافت.


او افزود:قیمت مرغ به میزان عرضه و تقاضا مربوط می‌شود و وقتی تقاضای استان بالا می‌رود شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.


تخله ادامه داد:به دلیل کیفیت و شرایط پرورش مرغ در استان از کل کشور تقاضا وجود دارد و در حال حاضر ۱۲ الی ۱۳ استان از تولیدات مرغ استان استفاده می‌کنند.


او گفت:در ۵ ماه اخیر تولیدکنندگان ما با ضرر‌های  اقتصادی  مواجه شدند چرا که با شیوع ویروس کرونا رستوران ها، هتل‌ها و بازار‌های مصرف بسته شد.


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان افزود:این ضرر برای تولیدکنندگان استان ما بیشتر از استان‌های دیگر بود چراکه ۷۰ الی ۸۰ درصد مرغ به خارج از استان می‌رود پس بیشتر خسارت هم به تولید کنندگان ما وارد می‌شود.


تخله ادامه داد:حدود ۵ ماه است که درگیر کاهش قیمت هستیم و حالا که قیمت بالا رفته تصور می‌شود قیمت‌ها گران شده است در حالی که اینگونه نیست و قیمت یک مرغ برای تولیدکنندگان با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها حدود ۱۱ هزار تومان تمم می‌شود.


او افزود:در حال حاضر مرغ زنده درب مراغداری‌های استان کیلویی ۱۱ هزار تومان و گا‌ها بیشترعرضه می‌شود و این در حالی است که قیمت مرغ به حد اقتصادی رسیده است.


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان در پاسخ به این سوال که ممکن است صادرات علت افزایش قیمت تخم مرغ باشد، گفت:ما نیاز داریم بازار‌های اقتصادی خود را در منطقه پیدا کنیم و اگر این کار را نکنیم کشور‌هایی مانند ترکیه جای ما را در این زمینه می‌گیرند.


تخله ادامه داد:یکی از استان‌هایی که بالاترین قیمت حمل و نقل نهاده را دارد استان گلستان است و این افزایش قیمت طبیعتا هزینه‌های تولید ما را بالا میبرد.


او گفت:قیمت فعلی تخم مرغ به قیمت اصلی خودش رسیده است چراکه با بحث افزایش قیمت نهاده‌ها و افزایش هزینه‌های تولید این قیمت‌ها هم افزایش می‌یابد.


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان افزود:اگر مرغ با قیمت ۱۰ هزار تومان از مرغداری‌ها عرضه شود با قیمت ۱۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، اما هنوز در استان به این قیمت ۱۰ هزار تومان نرسیده ایم.


تخله ادامه داد:چنانچه تخم مرغ هم از واحد‌های تولیدی مرغ با قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان به دست عرضه کننده برسد در بازار با قیمت ۱۱ هزار تومان عرضه می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/90848



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96